Bun găsit! Plan alimentar personalizat și top 10 alimente folosite. Încep cu o provocare: recunoașteți sincer, de câte ori ați pus sănătatea pe primul loc, în ciuda recomandărilor? Răspunsul meu, din propriile experiențe? Lăsând la o parte perioadele în care suntem obligați de situațiile limită în care ajungem, foarte rar. Dar indiferent de locul pe care îl ocupă sănătatea în topul priorităților noastre, aceasta depinde de stilul de viață pe care îl avem sau adoptăm. Așa cum adoptăm un stil vestimentar care ni se potrivește, ne avantajează, și ne ajută să ne punem în valoare, ar trebui să procedăm cu stilul alimentar sănătos, adecvat nevoilor fiecăruia. Despre un astfel de stil și cum am ajuns la el vreau să vă povestesc în articolul de mai jos.

Plan alimentar personalizat și top 10 alimente folosite

Deși mă trezisem, părea că nu mă aflam într-o realitate ci în mijlocul unui coșmar. Dincolo de spațiul, aparatura și oamenii în costume ciudate care mă înconjurau, despre care începusem să-mi fac o idee, voci calme dar ferme începeau să-mi explice cum va fi viața mea începând din acel moment. Trecusem cu bine peste obstacolul apărut în viața mea, dar eram singura în măsură să acționeze, pro sau contra noii provocări. Cam acestea erau premisele de la care am pornit când am dat o resetare a propriului stil de viață.

Primul lucru pe care l-am făcut fost să mă informez despre alimentele sănătoase din lista pe care o primisem de la medici. Aveam nevoie de sfaturi avizate și de un plan alimentar personalizat, deoarece fiecare corp are propriile nevoi. Vedeți voi dragi prieteni, degeaba avem în cămară alimente sănătoase din categoria legumelor, semințelor, fructelor și cerealelor, dacă unul dintre acestea nu este potrivit omului respectiv. Organismul nostru este foarte inteligent și știe exact ce nevoi are, doar că trebuie să fim atenți la semnalele pe care le transmite. Cu alte cuvinte, este necesar să ne cunoaștem foarte bine corpul, care îi sunt nevoile și sa alegem alimentele potrivite. Iar pentru asta, există soluții la îndemâna oricui dacă alegem magazinul (online sau fizic) care dă garanția calității.

După ce am obținut un plan alimentar personalizat, adaptat nevoilor mele, mi-am făcut cumpărăturile. În alcătuirea listei de cumpărături am făcut un top 10 alimente pe care le folosesc mai mult și care nu lipsesc din cămara mea. De reținut însă că nici cumpărăturile nu s e fac oricum! Este nevoie să citești mai mult decât data de expirare de pe etichetă. Valorile nutritive, proveniența, conținutul și specificațiile “fără coloranți, conservanți, arome sintetice” sunt informații pe care trebuie să le luați de pe eticheta fiecărui aliment/produs.

Planul meu alimentar

Planul meu alimentar conține 3 mese principale și 2 gustări pe zi, cu posibilitatea înlocuirii alimentelor și, foarte important, nu sunt sclava cântarului. Faptul că nu trebuie să cântăresc/măsor tot ce mănânc mă ajută enorm din punct de vedere psihic. Astfel pregătită, am putut alcătui meniul fiecărei zile a planului alimentar.

Dar, “vorba lungă, sărăcia omului” se spune, prin urmare să trecem la lista alimentelor și meniul unei zile. Top 10 alimente trecute pe lista mea și nelipsite din cămară:

  1. Fulgi /făină de ovăz
  2. Plante aromatice
  3. Ulei de măsline
  4. Măsline
  5. Legume
  6. Semințe
  7. Miere & produse apicole
  8. Fructe
  9. Fasole
  10. Orez brun

Și acum, voi prezenta desfășurat meniul unei zile din planul meu alimentar, rețete, exemple și alternative.

Meniu/zi

Mic dejun: Wrap din 2 lipii ovăz unse cu muștar umplute cu felii de avocado și cuburi de ouă fierte(2)

Wrap din lipii cu ovăz

Rețeta: Pentru lipii folosesc 4 linguri de fulgi de ovăz măcinat, 2 ouă, lapte de migdale, sare și 1 linguriță de plante aromatice (cimbru, busuioc, rozmarin). Se face un aluat de consistența clătitelor din care pregătesc 4-5 clătite. Pentru unsul tigăii în care le prepar folosesc ulei de măsline. 

Împart clătitele pentru 2 zile: 2 le ung cu muștar, adaug felii de la jumătate de avocado și cubulețele de la 2 ouă fierte. Celelalte 2 le folosesc pentru mic dejunul de a doua zi și le pregătesc astfel: ung cu brânză almette peste care pun 4 fâșii de somon afumat sau prosciutto și 2 linguri de rondele de măsline.

Cum ați observat, am trecut primul aliment din lista celor 10 fulgii (făina) de ovăz. Aceștia conțin proteine și grăsimi de calitate, fibre și carbohidrați care se asimilează lent și previn creșterea sau scăderea bruscă a glicemiei. Sunt benefici problemelor mele de sănătate dar și hrănitori, dându-mi senzația de sațietate. De asemeni, ajută la reglarea tranzitului intestinal și sunt un adevărat tonic al sistemului nervos.

Plan alimentar personalizat și top 10 alimente folosite

De asemenea, aș vrea să spun câteva cuvinte despre uleiul de măsline, nelipsit din bucătăria/cămara mea. Este uleiul pe care îl consum regulat, deoarece reduce riscul îmbolnăvirilor de inimă. De asemenea, ajută în reechilibrarea colesterolului și scade tensiunea, în cazul meu hipertensivă. Desigur, îl recomand tuturor celor care țin la sănătatea lor, pentru că mai are multe alte beneficii de care vă puteți bucura.

Gustare 1: un fruct la alegere

Prânz: 2 frigărui de  curcan/pui curte cu garnitură de fasole verde trasă la wok, salată de roșii, castraveți, ceapă, ulei de măsline și zeamă lămâie.

Pentru acestea nu vă voi da rețeta, deoarece nu cred ca este necesar. Dar nu pot trece peste alte alimente nelipsite, legumele. Din categoria acestora fac parte roșiile, castraveții, ceapa, usturoiul, dovlecelul, ardeiul. Am multe rețete care conțin aceste legume sau le consum crude sub formă de salate. Despre beneficiile lor știm cu toții, trebuie doar să ținem cont de combinații și de toleranța și nevoile organismului.

Gustare 2: budincă de chia

Budincă de chia

Rețeta pentru 2 porții ( una o păstrez în frigider într-un borcan închis ermetic)

  • 250 ml. lapte
  • 4 linguri semințe de chia
  • 2 linguri miere
  • fructe proaspete pentru decor
  • vanilie extract, păstaie etc. – opțional

Este cea mai simplă și rapidă gustare/desert de făcut: peste lapte se toarnă mierea și opțional, vanilia. Amestecăm și adăugăm semințele de chia, amestecăm din nou foarte bine până la omogenizare. Turnăm în 2 borcane/pahare în mod egal, astfel încât să rămână loc pentru fructe. Se păstrează la frigider și se decorează cu fructele preferate. Este și foarte gustoasă pe lângă beneficiile pe care le aduce organismului, despre care voi aminti câteva în continuare.

Plan alimentar personalizat și top 10 alimente folosite

Semințele de chia se provin din Mexic, unde cresc din abundență și făceau parte din dieta de supraviețuirea aztecilor. Este bogată in acizi grași omega 3 și în antioxidanți în cantitate foarte mare. Din acest motiv semințele nu se deteriorează și pot fi păstrate pentru perioade mai lungi de timp fără a deveni râncede. Acestea oferă un procent ridicat de fibre, calciu, fosfor, magneziu, mangan, fier și zinc. Recomandate pentru diabetici, atât prin indicele glicemic mic conținut, cât și prin faptul că imprimă o digestie lentă, semințele oferă și o bună hidratare. Datorită hidratării dar și a altor acțiuni benefice ca inhibarea apetitului care ajută la scăderea în greutate, scăderea colesterolului rău, semințele indicate și celor care desfășoară activități sportive.

Gustarea aceasta, a doua, o pot înlocui cu 1 sticlă mică de chefir cu 2 rondele de orez expandat sau 10 caju sau migdale crude. 

Cina: dorada la cuptor cu sparanghel sau se poate înlocui cu broccoli, praz. Ca alternativă pot prepara un bol de salată. Ingrediente: salată verde, 2 linguri de fasole neagră fiartă, 2 ardei copți, fasole verde trasă la tigaie, 1 ou fiert cuburi, o bucată de telemea cât podul palmei cuburi, 2 felii ananas, 2 lingurițe ulei de măsline și zeamă de lămâie.

Concluzii

Așadar, acestea sunt alimentele principale și nelipsite din bucătăria mea, necesare planului meu alimentar. Vă veți întreba, pe buna dreptate, care sunt  rezultatele acestul stil alimentar sănătos pe care îl folosesc. Bineînțeles că voi răspunde sincer, așa cum știți că o fac: atâta timp cât reușesc să respect planul și orarul fix al meselor, rezultatele sunt fabuloase. Am reușit să pierd kilogramele în plus și să cresc valoarea sănătății pe care au evaluat-o medicii specialiști pe baza analizelor. Atunci când am abateri, rezultatele suferă și ele modificări. Care este concluzia? Respectarea unui plan alimentar sănătos trebuie să devină un stil obișnuit de viață.

În încheiere vreau să vă întreb dacă aveți un top 10 al alimentelor care nu lipsesc din cămara voastră. Care sunt acestea și cât de importantă este pentru voi alegerea unui stil alimentar sănătos? Aștept opinii și răspunsuri în comentarii.

Până data viitoare, alegeți inteligent, alegeți sănătatea!

UniquebyMM

Mulțumesc pentru vizită! Dacă v-a plăcut povestea, mai poftiți!

Experiența mea reală a fost pusă în pagină pentru proba nr. 8 Spring SuperBlog 2020

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0