• Ieftin si….oricum?

    Ieftin si…oricum ???

    Zilele trecute am auzit o stire despre o cursa Tarom cu o intarziere de patru ore, din motiv de reparat stergator parbriz cu surubelnita(!?!)

    Asta mi-a amintit de o „intamplare” cu  Ryanair.

    Vrei sa o afli?

    Ok.

    Totul a inceput cu planurile si rezervarile pentru vacanta.

    Cu toții ne dorim vacante minunate, de 5*, cu preturi cât mai mici, dacă se poate și cum ai putea face asta, dacă nu începând cu vânătoarea de bilete ieftine de avion?

    Ryanair este de departe, compania cu cele mai ieftine bilete, cele mai bune oferte,  așa că am pornit cu multă speranță și elan la navigat.😊

    Cum cu cine? Logic, cu Ryanair!!! Știam exact ce doresc, îmi stabilisem traseul, bugetul, prin urmare doar navigatul/simulatul îmi rămânea😀.

    Am găsit ce cautam doar că timpul dintre zboruri mi se părea cam mic drept pentru care, am intrat pe chat live cu ei pentru consultare, lămuriri, răspunsuri la întrebări etc. Am primit răspunsuri la toate întrebările mele și asigurări, întăriri că totul este în regulă și nu este motiv de îngrijorare cu privire la zborul următor de legătură.
    Încurajată de răspuns fac ce trebuie, urmez pașii firesc, rezerv și cumpăr biletele.

    Și… vine ziua (cu pricina) plecării. Aeroport, vamă, cozi cum știți. Ajungem  în sala de așteptare, așteptând cuminți îmbarcarea. Cum așteptarea este mereu piatră de încercare a răbdării, deveneam tot mai neliniștită pe măsură ce timpul se scurgea.

    Așteptăm, așteptăm… și iar așteptăm.

    Muuult. 

    Vreo 50-55 minute peste ora de decolare. Ne îmbarcăm în fine.

    Ce crezi, am plecat?

    Nup.

    Așteptăm încă o porție în avion. Și iar așteptarea aceea grea. Inima mea bătea deja în ritm de zbor, sute de impulsuri pe secundă. Nu îndrăznesc să mai privesc ceasul și nici nu-mim stătea mintea la tensiune acum.

    Decolam, finelly!
    Comandantul ne transmite toate cele și își cere scuze pentru întârziere. Mi s -ea părut că a spus că recuperează?

    Poate așa a spus,  mai recuperează sigur – ma încurajez singură. Nu-mi era bine deloc: mă foiam, transpiram, trepidam…

    Îmi iau medicamentul de inimă, îmi spun că va fi bine, ne îmbărbătăm unul pe altul și îmi propun să întreb un steward care cu siguranță mă va lamuri, mă va ajuta și gata cu toată tensiunea și teama.

    Caut biletele următorului zbor și mă adresez frumos primului steward care apare care, ce să vezi, stupoare: se face că nu înțelege.

    Îl întreb din nou, ii  arăt biletul numai că el îmi explica detaliile zborului ce urma să-l iau și pleacă liniștit.

    That’s all!?!

    Da!

    Doamne, ce se întâmplă, nu este real, nu poate fi real.

    Văd  alt steward, îl interpelez și îi explic cu tot calmul de care mai dispuneam în momentele acelea și multă speranță.  Mă ascultă mai atent și primesc un răspuns ce pare cel puțin mai realist, că nu știe ora la care vom ajunge, dar că revine cu lămuriri.

    Crezi ca a făcut-o? Îți spun eu: nu.

    Timpul trecea în același ritm: pentru mine, cu viteza luminii, sau cel puțin egală cu cea a avionului, pentru restul, normal, firesc.

    Intrevad o speranta, cand apare o insotitoare de zbor.

    Fac eforturi sa ies din palpitatii, sa ii explic cat mai bine si mai clar posibil situatia, si reusesc.
    Ma gandesc ca fiind femeie, am mai multe sanse.
    Pare mai empatica!

    Doar pare!

    Promite totusi ca va suna comandantul si imi va comunica.

    Macar aceasta a stiut sa foloseasca formula cu efect de calmant.

    Ce a urmat? 

    Ce-ti imaginezi?

    Hai sa vedem!

    Nu stiu ce ti-ai imaginat, nu banuiesc ce raspuns ai tu.

    Al meu insa, cel real l-am catalogat drept unul catastrofal.

    Niciunul din cei 3 insotitori nu a mai revenit
    .
    Nici macar pentru a se asigura ca pasagerul X (eu) este ok si nu au de raportat niciun ”accident/incident” pe durata zborului lor.

    Vrei sa afli  finalul?

    A fost unul nefericit de-a dreptul, pentru mine.
    La un pas de al 2-lea infarct, ma indrept catre biroul companiei din aeroportul respectiv.

    Unde ce sa vezi, nu am primit nici macar un pahar cu apa!
    Ce suport, ce disponibilitate?

    Am pierdut urmatorul avion, cel de legatura si vacanta.😣

    Intelesesem situatia, intarzierea era sub cele doua ore stipulate in „conditiile..bla-bla”, deci nu mai aveam niciun drept.

    Ok.

    Dar care este parerea ta in ceea ce priveste profesionalismul?
    Comportamentul?

    Yep.
    Comportamentul lor a fost mizerabil.

    Lipsa de profesionalim, de disponibilitate, atitudinea lor chiar aroganta, m-au deranjat.

    Rau de tot.

    Si atunci au inceput inrebarile:

    1. In regula, biletele erau iefine, dar ieftin si prost ?!?.
    Nu aveam asteptari la altfel de sevicii decat unele la cote mici, dar, totusi.

    2.Ryanair este o companie mare, nu-i asa?

    Ba chiar una dintre cele mai mari, daca nu cea mai mare companie low-cost.

    Cum sa cred ca suport-chat-ul este doar asa, o chestie ca vezi dom”ne te baga in seama?

    Cum sa nu ai incredere intr-o companie de talia acesteia? 

    Cum sa intelegi de ce insotitorii de bord nu-ti ofera un sfat, o informatie, ceva acolo?

    Ma gandesc ca le intra in atributiuni grija pentru pasageri, fie si pentru simplul motiv ca nu si-ar dori pe cursa lor, sa faca vreun calator infarct.

    La fel si reprezenantii companiei din aeroport.

    Buuun.

    3.Ce faci totusi?

    Alegi un zbor cu Tarom- scump, fooarte scump?
    Cel putin sunt profesionisti, sunt super-profi.
    Sau asa erau acum cativa ani cand am zburat cu ei. Banuiesc ca nu s-au schimbat

    Nu stiu insa ce sa spun cu privire la stire.
    Sa vezi un mecanic catarat pe geam sa repare stergatorul cu surubelnita…!!!

    Totusi…

    Greu de imaginat si crezut.

    Vacante, calatorii, vrem in continuare, multe si frumoase!

    Eu personal, cel putin pentru o perioada, cel mai probabil voi evita Ryanair.

    Dar nu voi renunta la bilete low-cost 😊!

    Si nici la Tarom, daca va fi posibil financiar. 

    Concluzia?

    Mai multa atentie la capcane.

    Mare atentie la neatentie!

    Nu sunt totusi singurii, cei de la Ryanair cu oferte de bilete ieftine.

    Mai toate companiile au promotii si oferte, in plus, cu un minim de servicii si respect.

    Prin urmare avem si alte variante, optiuni.

    Va urez vacante frumoase, cu bilete ieftine si  fara „peripetii”!

    „Stay calm, relax and enjoy of your flight!”

    Felicitari pentru ca ai citit articolul.
    Distribuie sa afle si prietenii tai.

    Felicitări pentru că ai citit articolul.
    Dacă consideri că articolul a fost util, distribuie-l să afle şi prietenii tăi.

    Categories: Experiențe

    Etichete:

    Lasă un răspuns