• Secretul alimentației pe drum și în vacanță

     

    Ne place muuult, foaaarte mult să călătorim.
    Cel puțin mie una, DA!
    Ce poate fi mai frumos decât să vezi locuri noi, despre care doar ai auzit/citit sau visat, să experimentezi mâncăruri, arome, priveliști la care ai avut acces doar prin intermediul documentarelor Tv?

    Să uiți fie și măcar pentru o mică (mare) bucățică de timp de cotidian, de probleme, griji, target, deadline, etc.?

     

    Dar… orice călătorie, implică deplasarea propriu-zisă și vine la pachet cu niște lucruri de care trebuie să ții seama.

    Din acest pachet face parte și ‘’silueta de concediu’’.
    Cum frumusețea dată de aspectele vacanței merge mână în mână cu frumusețea ta, te preocupă în mod special și felul în care arăți în hainele și costumele de baie care urmează să le îmbraci.

     

     

    Te-ai luptat din greu pentru a fi în formă în vacanța mult visată.
    Evident, în bună măsură asta ține de voința și motivația fiecăruia, însă paradoxul este acela că silueta cu greu obținută este desființată de perioada vacanțelor/călătoriilor.

     

    Sa vedem dacă reușim să răspundem la următoarele întrebări:  
    – cum să călătorești …  ‘’ușor’,
    – ce mănânci pe drum și în vacanță

    – de ce te îngrași (cei mai mulți asa pățesc) în vacanță, etc.

     

     

    Deplasarea ocupă mult timp și nu este întotdeauna confortabilă.
    Fie că urmează să călătorești cu mașina, autobuzul, trenul, avionul sau chiar per pedes, este necesar să iei unele măsuri în așa fel încât călătoria să îți ofere maximum de satisfacție.

     

    Şi, aici intervine în mare măsură factorul alimentar.
    Unii dintre noi își iau mâncare de acasă, alții iau cate ceva de pe drum, iar alții își umplu burtica (😊) pentru a fi siguri ca rezistă până la următoarea masă, exact înainte de a pleca la drum.
    Mai există și categoria celor care țin un fel de post negru pentru a nu avea de furcă cu emoțiile călătoriei.

    Cum procedezi tu?

     

    De fapt, cum este bine să procedăm?
    Fiecare își cunoaște propriile limite și necesități, asta este deja stabilit.
    Există însă și  unele reguli de care ar fi indicat să ținem seama.
    Mai ales dacă ții să mănânci sănătos și nu dorești să te întorci cu kg în plus din vacanță😃.
    1. Alimentație în funcție de tipul de călătorie
    Trebuie să ții cont în primul rând de genul de călătorie la care vei pleca.
    Astfel, dacă este ceva foarte solicitant din punct de vedere fizic, de exemplu parcurgerea de distanțe mari cu bicicleta, pe jos, sau urcarea unui munte, este clar nevoie să -ți suplimentezi aportul caloric.

    În acest sens, cel mai înțelept ar fi să iei cu tine un kit ‘’de prim ajutor’’ cu alimente concentrate caloric, pline de carbohidrați ‘’ajutători’’.

     

    2. Ce mănânci la drum greu
    Îți poți pregăti singur batoane din fructe uscate, ‘’granola bars’’, nuci, semințe și miere.
    Poți cumpăra batoane proteice gata preparate.
    Dar, și mai simplu, îți poți lua câteva tablete de ciocolată amăruie, o pungă cu merișoare, caise uscate, smochine, curmale, migdale, nuci.
    Ai putea opta și pentru 2-3 sticle cu băutură izotonică (este o băutură de nișă cu o compoziție specială, folosită mai ales de sportivi).
    În cazul în care te așteaptă multe ore de efort și nesomn, apelează și la o mică rezervă de cafea solubilă sau bomboane speciale umplute cu concentrat de cafea.

     

     

     

    3.Dar la o simplă ‘’plimbare’’?

    Chiar și atunci când vizitezi muzee, mergi la sopping, sau faci simple plimbări și în principiu nu ai nevoie de multe calorii pentru asta, pune în poșetă sau valiză 2-3 gustări preferate care să-ți mențină glicemia la un nivel normal. Foooarte important!!!

    Aș indica aceleași tablete (minune) de ciocolată amăruie (știu pe cineva care strambă din nas -haha- dar chiar sunt cele mai bune), sau popularele batoane ‘’de slăbit’’, care conțin fibre, proteine și vitamine, în plus pot înlocui cu brio un prânz.
    Fructele proaspete, mai greu de transportat, sau uscate, sunt și ele gustările perfecte pentru călătorii.
    Desigur, nu uita de hidratare. 
    O sticlă de apă plată sau minerală trebuie să te însoțească peste tot, mai ales dacă ajungi în destinații cu clima caldă .

    De asemeni, este cea mai importantă dacă deplasarea are loc cu avionul.

    Citeste si despre”Soluții pentru a ușura zborul cu avionul”.

    4. Nu-ți îngreuna stomacul în timpul deplasării, indiferent dacă aceasta este făcută cu mașina sau cu avionul.

     

    Okaaay.
    Am făcut deplasarea, am reușit să ajungem cu bine la destinație, let’s go fun!
    Distracția, relaxarea, odihna, răsfățul, de toate vrei să te bucuri din plin.

     

    Dar oare am scapăt de orice grijă?
    Atunci de ce ajungem să ne îngrășam în vacanță/călătorie/concediu?

    Well, let’s see.

    Chiar dacă majoritatea joburilor nu presupun mișcare/sport ci mai degrabă sedentarism, ideea de vacanță este asimilată cu cea de repaus.
    Prin urmare, cum ajungi la destinația mult așteptată, ai tendința sa nu faci nici cea mai mică formă de mișcare.
    Şi nu ești de condamnat.  
    Nu e toată viața o vacanță,  nu-i așa?
    Ai vrea să stai toată ziua pe șezlong, singura mișcare fiind cea de întindere/masare a cremei fotoprotectoare 😊.
    Sau, o scurtă bălăceală în apă.
    Dacă îți petreci vacanța la munte, mergi cu mașina cat mai mult, mai aproape de destinație, uiți de trasee montane, și începi eventual cu montatul grătarului 😂.

    Identificăm deci primul vinovat: sedentarismul de concediu.

     

    Dar acesta nu este singurul!
    Am o adevărată listă neagră 😜.
    Aș continua cu excesele alimentare.
    Cum tot suntem liberi, înseamnă că avem și mai mult timp să mâncăm.
    Pe de altă parte, am reușit să ținem în frâu poftele, am terminat cu bine cura de slăbire dinaintea plecării, așa că ar fi cazul să ne facem de cap, nu?
    Ne lăsăm pradă păcatelor și comandăm toate bunătățile ademenitoare care ne pun la grea încercare simțurile.
    Mai este și căldura, expunerea la soare ne-a deshidratat, prin urmare nu ocolim nici lichidele de genul limonadelor, sucurilor de fructe, de ce nu și o bere, un cocktail, etc. căci apa nu are niciun gust!
    Ai fericirea să te afli în posesia unui pachet all inclusive

    Atunci ești clar prizonierul celor trei mese abundente oferite de hotel. 

     

     

    Ce este de făcut?
    Păi, ar fi ceva:
    1. relaxarea activă.
    Ai dreptate, după stresul acumulat până la vacanță, relaxarea este dorința ta numărul unu. 
    Totuși, obișnuiește-te să te relaxezi activ.
    Cu alte cuvinte, marea sau piscina este bună și pentru înotat, nu doar bălăcit, iar muntele iți oferă cu siguranță și ceva trasee, mai puțin dificile.
    Poți de asemeni să te plimbi în lung și în lat prin parcuri, grădini, orașe, faleze, etc.
    Nu știi să înoți?

    Profită de vacanță și învață să înoți sau fă exerciții la piscina hotelului, pe ritmul muzicii și într-o atmosferă nemaipomenită.

     

        

         2. mănâncă cu măsură

    Bucură-te  din plin de bucătăria locurilor în care te afli, dar fă-o pe principiul ‘’câte puțin din fiecare’’.
    Ideea de all inclusive, deseori se dovedește a fi neinspirată, atât din punct de vedere financiar cat și al siluetei.
    Profită de meniurile pe bază de pește și fructe de mare, sau de fructele sezonului din partea lumii în care te afli.

    Profită de dieta sănătoasă în funcție de locul vacanței tale pentru a evita o nouă cură de slăbire sau detoxifiere când te întorci acasă.

    Citeste si ”Călătorie în jurul lumii”

     

    Poți avea vacanța ta în stil unic.

     

    Ţi-a plăcut articolul?
    Distribuie-l să afle și prietenii tăi.
    Felicitări pentru că ai citit articolul.
    Dacă consideri că articolul a fost util, distribuie-l să afle şi prietenii tăi.
    Rate this post

    Categories: Superblog

    Etichete: , , , ,

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.