Bun găsit, prieteni! Când scriu despre oameni pe care îi descopăr, îi apreciez, care chiar fac lucruri, îmi doresc să scriu în cel mai frumos mod posibil. Dar, cuvintele par să se împrăștie care – încotro, ca pătârnichile atunci când simt pericolul. Rămân doar cuvintele simple, cele care par a fi sărace în comparație cu ceea ce aș vrea să spun despre omul respectiv. Dar, poate că așa trebuie să se și întâmple, pentru a ajunge la un public cât mai mare.
Cuprins
Breaking news:
cartea lui Chinezu la precomandă
În orice caz, astăzi este unul dintre astfel de exemple. Motiv pentru care am așteptat timp de câteva zile cuvintele minunate, extraordinare pe care să le folosesc în povestea mea.
Dar să nu vă mai fierb și să vă spun despre ce este este vorba. Despre autorul cărții ”Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”, Cristian China – Birta – alias Chinezu – aș fi vrut să scriu de această dată, la modul superlativ.
După așteptarea zadarnică și pendularea între a scrie și a nu scrie despre Chinezu și cartea sa tocmai publicată, pentru care mulți dintre noi ar fi în stare de nu știu ce sacrificii pentru a o avea în bibliotecă, am decis să scriu. Chiar și în ciuda cuvintelor nemaipomenite care se încăpățânează să apară și a temerii de a fi bănuită de subiectivism. M-am gândit bine și mi-am găsit și un aliat: publicul meu (cititor) elitist, extrem de select (vorba aia ”puțin și bun”), care va ști să găsească esențialul.
Bine, sinceritatea de care nu mă pot dezice nici în acest caz îmi dă ghes să recunosc că, mai am un motiv pentru scriu. Mă tentează tare și premiile puse la bătaie! :) Mă știți: îmi plac cărțile, îmi place competiția, sunt ”open minded” și, nu în ultimul rând, îmi plac oamenii care fac lucruri. Iar de data aceasta este vorba despre puțin din fiecare.
Cum l-am descoperit pe Chinezu
Îl știu pe Chinezu de niște ani de zile. Nu, nu chiar odată cu apariția sa în social media (15 ani în marketing, social media, blogging, consultanță cu privire la campaniile cu influenceri). Și nici nu vă imaginați că mă număr printre prietenii, colegii, cunoscuții lui. Nope! Pur și simplu l-am descoperit ca blogger, pe vremea când mă aflam la un fel de răscruce în viață.
Îmi plăcea ce găseam în scrierile lui, ce aflam și (mi-) a fost sursă de inspirație când a venit vremea să fac eu însămi blog. ”Apogeul” a fost atins însă, în momentul în care l-am întâlnit ”live”, la conferințele din social media la care începusem să particip. Îmi venea să mă duc la el și să-i spun cât sunt de entuziasmată că-l întâlnesc în carne și oase. Să-i spun ce și cât a reprezentat el și blogul său pentru mine. Evident, nu am făcut-o! Cine eram eu să discut ca de la om la om, cu ”marele Chinezu”, acest ”guru” al social media românească?
Dar știți ceva? Am constatat un pic mai târziu, că lucrurile nu stau deloc așa! Chinezu este un om cât se poate de obișnuit. Spre exemplu, nu are nicio problemă să invite la cafenea, la o bere (mare iubitor de altfel!), un suc etc. pe oricine este interesat de ”influencereală”, bloggereală, implicare în diverse campanii sau activități. Este deschis și dispus să ofere informații, să împartă din experiența sa și să facă cunoscute ideile faine. Ale lui sau ale altora. Pentru că așa este Cristi: dă mai departe tot ce află (vezi email-urile sale), tot ce știe.
Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?
Pentru a ajunge însă la cât mai mulți oameni interesați de social media, Cristian China Birta a scris o carte: ”Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”. Cum spune și titlul – foarte sugestiv ales -, ideea, subiectul cărții poate fi intuit:
Cartea se adresează oamenilor de afaceri, antreprenorilor, brand managerilor sau celor din zona de marketing, care vor să înțeleagă cât mai bine, cum pot folosi aceste resurse digitale în obținerea beneficiilor pentru brandul sau afacerea lor.
”Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?” este experiență, studiu și muncă adunate în anii (vreo 10) de social media. Adică, atâția ani cât a investit Cristian în munca lui de ”documentare” pentru a sintetiza toate astea într-o carte dedicată, la care poate avea acces oricine este interesat. Inclusiv voi, cei care ați ajuns aici!
Breaking news: cartea lui Chinezu la precomandă
În cartea semnată de Cristian găsim tot ce ține de realizarea unei campanii cu influenceri: Pașii importanți care trebuie urmați într-o campanie, întrebări, răspunsuri, analize, recomandări și multe altele detalii. Cum îl știu eu pe Chinezu, parol, în cartea proaspăt publicată vom găsi lucruri importante, concrete și de mare ajutor.
Ah! Și era să uit ceva foarte important: cartea poate fi deja precomandată!
Acestea fiind spuse, cu ajutorul cuvintelor mele simple, dar sper, esențiale, închei cu mențiunea că sunt mândră să fiu contemporană cu Chinezu. Eu, nu știu dacă sunt un influencer în adevărata definiție a cuvântului, dar cred că mi-ar prinde bine cartea. Abia aștept să pun mâna pe un exemplar și să aflu ce povestește Chinezu despre ”influencer-eală”. Ce spuneți, facem o precomandă?
Totuși, mai am ceva de adăugat. Nu vă voi întreba dacă îl cunoașteți pe Cristi alias Chinezu, deoarece cred că nu e cazul. Dar pot să întreb dacă ați aflat că a scris cartea ”Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?” Care este opinia voastră în legătură cu cartea și dacă v-ar fi utilă. Sunt tare curioasă să vă aflu răspunsurile! Le aștept ca de obicei, în comentarii.
Până data viitoare, rămâneți conectați cu noutățile (social media)!
UniquebyMM
Articol înscris în campania Blogal Inițiative
Recunosc am auzit o data sau de 2 ori de el, nu am avut tangente si nu prea stiam ce face. acum m-am mai luminat . Mulțumesc, poate ii caut cartea sa aflu si mai multe
Interesant articol și un subiect despre care mi-ar plăcea să citesc. Mulțumesc pentru recomandare! :)
Am tot auzit această carte în ultima vreme și cred că o să o achiziționez și eu. Pare interesantă și de mare ajutor. Uite că eu nu știam mare lucru despre Cristi :) dar acum pot să îmi fac o părere.
Sunt foarte curioasa cum trateaza unele aspecte legate de influenceri, mai precis dupa ce criterii sunt alesi de agentii, ce si cum trebuie sa livreze continut, renumerarea, etc. As mai vrea sa aflu si cum poti ajunge influencer, dar asta e alta mancare de peste.
Sunt tare curioasa de acesta carte. Pare interesanta.
Nu am auzit mare lucru despre acesta. Dar pare foarte interesant cat am.citit in articol,si ar fi de mare ajutor sa o cumpăr.
Cartea mi se pare mai mult decat utila. Chiar mi-ar placea si mie sa o citesc si sa aflu punctul lui de vedere.
Știam de carte, abia aștept sa o citesc, sunt tare curioasa.
Am tot auzit de carte si mi-am comandat-o si eu. Este un tip inteligent de la care chiar am de invatat