Bun găsit! Farmec(ul) și frumusețea implicării în comunitate. Trecem cu toții prin vremuri pe care, nici măcar nu știu cum să le numesc pentru o cât mai corectă evaluare. În orice caz, grele, incerte și ciudate sunt cele mai des folosite iar eu, ori de câte ori trec prin ceva asemănător, îmi amintesc că “tot ce e românesc nu piere”. Mă motivează gândul că inteligența, puterea și implicarea, caracteristice românilor, sunt cele care ne ajută să depășim greutățile, să învingem mereu. Motivația vine din exemplele pe care mi le-am însușit din experiențele celor care au trăit astfel de vremuri sau chiar ale mele. Încep cu o poveste despre oameni și fapte legate de motivație și încredere, elocventă pentru mine. Sper că și pentru voi!

Farmec(ul) și frumusețea implicării în comunitate

În urmă cu ceva ani am fost invitată la o gală a implicării  in domeniul responsabilității sociale corporatiste. Acolo am aflat cu mare surprindere și încântare despre companii care se implică în campanii de suport și grijă pentru comunitate. Dar ceea ce m-a uimit într-un mod extraordinar, a fost prezența marilor branduri românești în astfel de campanii.

Sunt o susținătoare a brandurilor românești și o consumatoare a produselor acestora, mici sau mari, promovându-le pro bono în articolele mele. Nici nu trebuie să explic, sigur le-ați găsit și citit printre postările blogului. Încerc să mă informez cât pot de mult despre acțiunile lor, dar recunosc, o informație de acest fel mi-a scăpat. Concret? Până atunci, nu mi-am imaginat că branduri cu tradiție de peste 120 de ani au o astfel de implicare în comunitate.

Surprinderea era cu atât mai mare cu cât cel mai mare producător român de cosmetice, Farmec era unul dintre premianți. Ce mi-a trecut prin gând, odată cu emoția ce mă copleșise într-atât încât lacrimile care îmi jucau în ochi riscau să-mi strice machiajul? Un brand de dimensiunea Farmec -ului care se adresează frumuseții și îngrijirii personale să se implice în fapte atât de frumoase și nobile!?! De-a dreptul extraordinar! Faptele de acest fel exprimă mai mult decât farmec și frumusețe! Reflectă responsabilitate, grijă, respect, implicarea în comunitate.

Istorie și poveste

Plecasem cu gândul la oamenii care au construit și au transmis mai departe noțiunea de frumusețe, sub toate formele ei. Cu gândul la oamenii care au înțeles mesajul primit drept moștenire ducându-l mai departe. Și, amintindu-mi din nou că “tot ce e românesc, nu piere”, deoarece asta simțisem în legătură cu tot ce se întâmplase în seara aceea.

Profesor doctor Ana Aslan s-a preocupat de gerontologia socială, găsind măsuri cu privire la crearea unui sistem de stimulare a activităților specifice vârstei a treia. FARMEC își scrie istoria modernă începând din 1967 când produce cremele Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan. Astfel, preia moștenirea lăsată de profesor Doctor Ana Aslan, devenind primul producător al cremelor și emulsiilor Gerovital  H3 din România. Odată cu moștenirea primită, Farmec a conștientizat misiunea și importanța preluării și continuării cercetării și implicării.

Astăzi, rezultatele sunt grăitoare: peste 400 de produse cosmetice acoperă o gamă largă de utilizare și ajung în lumea întreagă. Însă nu doar pe planul îngrijirii personale excelează compania, ci și în domeniul faptelor bune.

Farmec(ul) și frumusețea implicării în comunitate

Spuneam însă că trăim vremuri teribile, iar Farmec (m-)a surprins din nou, deosebit de plăcut. De această dată am fost pe fază și, chiar dacă nu știu ce loc va ocupa într-o eventuală gală CSR, pentru mine sunt câștigători. Despre ce este vorba? Despre decizia de începe  producția  produselor igienizante pentru uz personal, pe bază de alcool 70%, atât de necesare în lupta cu virusul nou COVID-19.

Loțiunea igienizantă pentru mâini și Gelul de igienizare pentru mâini sunt două produse pentru care decizia de a fi produse a fost luată încă din primele zile ale crizei provocate de virus. Acțiunea acestor produse este rapidă și reprezintă o măsură eficientă și practică în apărarea sănătății organismului. Acestea vin în completarea portofoliului actual, care cuprinde alte două tipuri de produse pentru igiena mâinilor și a suprafețelor: Săpun Lichid Spumă Antibacterian Gerovital Pure și Nufăr Dezinfectant Universal.

 Realizate în regim de urgenţă, cu resursele existente, produsele vor fi distribuite cu prioritizarea solicitărilor pentru consumul colectiv. Solicitările din partea instituțiilor publice, care luptă în prima linie împotriva răspândirii noului virus COVID-19 vor fi primele. Produsele vor fi apoi distribuite în funcție de stocuri și către canalele de vânzare pentru consumatorii finali.

Comunicatele emise presei ne informează: “Farmec se află în dialog permanent cu autoritățile pentru obținerea tuturor aprobărilor și, de asemenea, cu furnizorii de materii prime, respectiv de ambalaje în vederea livrărilor și susținerii pentru producția de biocide în regim de urgență.

Farmec(ul) și frumusețea implicării în comunitate

Compania Farmec continuă cercetarea și dezvoltarea unor noi dezinfectanți pentru mâini și suprafețe. Săptămâna aceasta, au fost trimise mostre în laboratoare externe acreditate pentru testări, care vor dura între 4 și 5 săptămâni. Perioada de testare a eficacității este condiționată de timpii de acțiune necesari evaluării acțiunii virucide, bactericide și fungicide. Ulterior, aceste produse vor fi supuse spre avizare Comisiei de Biocide din cadrul Ministerului Sănătății.

În acest moment, prioritatea numărul 1 a companiei Farmec este cercetarea și dezvoltarea producției de biocide, folosindu-și toate resursele pentru o soluționare eficientă și responsabilă în beneficiul sănătății publice.”

Revenind la povestea mea, concluzia este una cât se poate de clară. Implicarea în comunitate a companiilor este una dintre cele mai frumoase și fermecătoare acțiuni. Dincolo de asta, înseamnă dragostea pentru oameni, pentru viață! Înseamnă responsabilitate pentru și îngrijorare începând cu cel de lângă tine. Înseamnă să contribui la salvare de vieți care se propagă precum valurile create de piatra aruncată, în colective, natură, planetă.

Fiecare dintre noi se poate implica. Companiile o pot face cu forțe înmulțite de sute, mii de ori, datorită capacităților pe care le dețin. Farmec poate fabrica produse igienizante, alții pot produce măști, viziere, mănuși etc. necesare acestei crize. Acțiunile de implicare trebuie să continue și după criză, deoarece un popor unit, implicat, sănătos, educat, este un popor frumos, îngrijit, inteligent.

Aștept comentariile cu opiniile voastre. Până data viitoare, implică-te!

 

 

UniquebyMM

Mulțumesc pentru vizită! Dacă v-a plăcut povestea, mai poftiți!

Poveste reală scrisa pentru proba nr. 15 Spring SuperBlog 2020- Farmec.

 

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0