• Cine doreste un mic răsfăț si sănătate?

     

     

    Astăzi este sărbătoare, prin urmare este liber la răsfăţ!😊

    La mulți ani tuturor celor care sărbătoresc ziua numelui de Sfânta Maria! 
    Si mie 😃.

    Iar eu chiar am motive să sărbătoresc!
    Amintesc doar două dintre ele:
    Unul –  pentru că este Sfânta Maria,
    doi – pentru că a sosit (în sfârşit) rezultatul analizei ‘’Hemoglobina glicozilată’’, şi nu am glicemie.
    Pam-Pam!
    Yuuupiii!

    Să ne sărbătorim deci!!!

    Despre ce am putea noi vorbi când este de sărbătorit decât despre… ciocolată!


    Cine poate refuza ciocolata?
    Ciocolata de calitate este cel mai iubit dulce din lume, nu-i aşa?
    Trufe, tablete, bomboane, tort de ciocolată, şi câte alte specialităţi mai putem enumera!

    Dar ciocolata nu este doar cel mai iubit dulce şi cel mai plăcut răsfăţ, ea este şi sănătoasă şi benefică.



     

    În acest context, alegem ciocolata varianta mai sănătoasă, desigur.
    Hai să vorbim puţin despre partea ştiinţifică, compoziţia şi beneficiile ciocolatei.

     

    Ciocolata conţine o însemnată cantitate de cacao, aceasta fiind bogată într-o serie de substanţe numite flavonoizi.
    Flavonoizii abundă în păstaia de cacao, mai exact în seminţele de cacao (aproximativ 20%).
    Aceste substanţe,  s-a demonstrat deja, protejează organismul împotriva stresului obiectiv şi celulele de radicali liberi, mai pe scurt au proprietăţi antioxidante.

     

    Ciocolata este însă bogată şi în magneziu, ceea ce face ca ea să fie un ajutor în perioadele de stres.

     

    În plus,  creşte nivelul serotoninei din corp ducând la prevenirea apariţiei depresiei şi anxietăţii.

     

    Dar asta nu este tot!
    Compoziţia ciocolatei cuprinde încă o substanţă, asemănătoare cafeinei, o substanţă cu un efect uşor stimulant, care arde caloriile.
    Asta însă doar în cazul în care faci mişcare şi consumi moderat ciocolată.

     

    Ştim bine că sunt atât de multe tipuri de ciocolată, încât este foooarte greu să te hotărăşti la care să te opreşti.
    Pe care o alegem?
    Se recomandă alegerea tipului de ciocolată cu un mare conţinut de cacao – peste 70 la sută – pentru că aceasta este mai bogată în unt de cacao şi nu conţine lapte.

     

    Renumita ciocolată negră.
    Ciocolata neagră este mai săracă în hidraţi de carbon  decât cea cu lapte.
    Bogată în antioxidanţi naturali, ciocolata neagră, ca şi cacao, sunt la fel de benefice ca şi ceaiul verde sau afinele.
    Boabele de cacao sunt pline de vitamine şi minerale necesare corpului pentru funcţionarea la capacitate maximă.
    Iată câteva dintre vitaminele întâlnite : A, B1, B2, B3, C, E.
    La capitolul minerale amintim magneziu, calciu, fier, zinc, cupru, potasiu şi mangan.
    Potasiul şi magneziul conţinut de ciocolată, combat de exemplu oboseala musculară.
    Ciocolata scade riscul bolilor de inimă.


     

    Studiul realizat de echipa medicului Telmo Pereira de la Colegiul Superior de Tehnologie a Sănătăţii din Portugalia a arătat că tinerii de peste 20 de ani care au consumat în fiecare zi câte o pătrăţica (8 grame) de ciocolată neagră au prezentat o îmbunătăţire evidentă a funcţiilor vasculare.
    Şi cercetătorii din cadrul Institutului German de Nutriţie arată că prin consumul unui pătrăţel de ciocolată neagră sunt reduse cu 40 la sută riscurile de boli cardiovasculare şi implicit cele de infarct miocardic şi de accident vascular cerebral.

     

    Dacă te preocupă caloriile îţi pot spune câteva lucruri edificatoare:
    Ciocolata conţine aproximativ 540 de calorii la 100 de grame.
    Important este să limitezi consumul, să fim moderaţi.
    Îţi aminteşti că am vorbit despre moderaţie versus sănătate la francezi?

    Dar ce înseamnă o porţie moderată de ciocolată?
    Înseamnă  2-3 pătrăţele consumate ocazional.
    Repet, asta dacă ţii la silueta ta.

     

    Vrei să afli ce alt beneficiu mai are consumul de ciocolată neagră?
    Ei bine, consumul zilnic de ciocolată neagră are efect benefic şi asupra pielii.
    Cum?
    Protejează pielea de efectele nocive ale razelor ultraviolete, prevenind apariţia ridurilor.
    Cercetătorii de la Institutul Dermatologic European din Londra au descoperit că antioxidanţii naturali din boabele de cacao au efect antiinflamator şi antioxidant.

     

    Fetele ştiu cu siguranţă şi de măştile cosmetice cu ciocolată.

    Iar iubitorii de ciocolată şi cafea, se răsfaţă întotdeauna cu un cub de ciocolată la ceaşcă de cafea.

     

     

     

     

    Iar acum, am şi un bonus pentru tine:
    Reţeta de ciocolată făcută în casă fără zahăr, margarină sau lapte praf.
    – 50 grame unt de cacao
    – 3 linguri cacao pudră
    – 1 păstaie vanilie
    – 3 linguri miere
    nuci/migdale/caju
    Se topeşte untul de cacao la bain-marie (se pune într-un vas mic, aşezat într-un vas mai mare umplut cu apă pe foc).
    După ce s-a topit, se adaugă lingurile de cacao pudră, mierea şi păstaia de vanilie rasă şi se ia de pe foc.
    Amestecăm încontinuu, adăugăm nucile, migdalele şi caju sfărâmat.
    Turnăm în forme sau într-o tavă şi lăsăm o oră la frigider.

     

    Poftă bună!
    Petrece frumos! 
     
    Sharing is caring.
    Felicitări pentru că ai citit articolul.
    Dacă consideri că articolul a fost util, distribuie-l să afle şi prietenii tăi.

    Categories: SuperBlog

    Etichete: , , , ,

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.