• Deși știu destul, nu știu totul

Bun găsit, prieteni! Intru direct în subiect și vă spun că astăzi m-am hotărât să dezvălui mai mult(e) despre Tenerife. Ca să fiu mai explicită, vreau să demontez anumite lucruri scrise prin articolele peste care am dat.  Cei care mă citiți, ați aflat deja că iubesc această insulă. De 9 ani de când am descoperit-o, merg pentru o vacanță de 7 nopți/8 zile sau 12 nopți/13 zile. După cum ați putut observa, am scris câte ceva despre atracții, climă, unde mâncăm, viața pe insulă sau transport. Mi s-a părut că deși știu destul, nu știu totul.

Deși știu destul, nu știu totul

Pentru a reuși să dai informații corecte, este normal să o faci după ce experimentezi mai mult, deții informații clare, palpabile, credibile. Dacă nu ai făcut-o, mai bine nu vorbi sau spune că este ceva ce ai aflat din varii surse. Astfel, doar atingi subiectul. Dar, probabil că este doar percepția mea asupra lucrurilor temeinic făcute și n-am aflat că superficialitatea a ajuns la rang de riguros.

Repet ceea ce spun mereu, fiecare are locul lui sub soare, este loc pentru toți în lumea asta mare”. Prin urmare, nu critic pe nimeni, doar îmi exprim opiniile sincere despre ceva ce chiar am trăit/trăiesc.

Masca

Primo

Primo, aflu că poți merge pentru un weekend pe insulă și afla totul despre ea. Hmmm, dați-mi voie să nu fiu de acord. Este adevărat că din noiembrie 2016 Wizz air are curse directe lunea și vinerea existând posibilitatea să mergi de vineri până luni. Sau de luni până vineri. Dar, există un mare ”dar!” Argumentez.

Deși știu destul, nu știu totul

Zborul din București către Tenerife Sur este la ora 13.40 și ajunge la 17.45 ora lor, 19,45 seara. Tenerife Sur – București decolează la 18.05 cu aterizare la 1.50. Practic, ai 2, respectiv 3 zile și jumătate  la dispoziție. Așadar, să zbori 6 ore cu avionul pentru două /trei zile jumătate, sincer nu aș recomanda.

Masca

Am văzut tot?

În prima mea vacanță de 7 nopți/8 zile în Tenerife, mi-am luat 5 excursii cu ghid. Am văzut tot? Știam tot? Nici vorbă. Bineînțeles că sunt persoane care spun că fac insula și într-o zi și nu-i contrazic. Insula se întinde pe o suprafață mică, prin urmare dacă te urci într-o mașină, în câteva ore o traversezi în lung și în lat. De acord, numi că asta se numește o călătorie cu mașina pe insulă, nicidecum o vacanță.

Dacă am ajuns la mașină, am spus și eu că una dintre variante, chiar foarte eficientă, este mașina închiriată. Dacă nu dorești asta din varii motive, dezvolt imediat, transportul în comun, titsa, este foarte bine pus la punct. Am amintit cum bus-urile au trasee și orar foarte bine stabilite, sunt foarte curate, cu aer condiționat. Poți merge absolut în orice parte a insulei dorești, iar un bono card, 15/30 euro, ai reduceri în funcție de distanță/km parcurși.

Excursiile

Altă variantă, excursiile cu autocare modern, ghid și programe organizate pe ore astfel încât să cuprindă obiective, masă etc. Acestea sunt organizate de agențiile hotelului sau locale. Cu plecare din fața hotelului, punctul stabilit de agenții, pe parcursul întregii zile, de dimineața până spre seară. Bineînțeles că depinde de obiectiv, distanță și așa mai departe.

Dacă vrei să mergi la Vulcanul Teide și Parcul Național Teide -rezervație naturală, să urci cu telefericul, îți trebuie o zi. Sau, dacă ți-ai propus să vizitezi L’oro Parque, nu ai cum să o iei la fugă pe cele 13-14 hectare, tot aproximativ o zi îți ia. Așa, în liniște, vizitezi acvariul, serele, sutele de specii de papagali, animale, păsări, pinguinii și multe altele. În prețul excursiei intră și spectacolele cu delfini, balene ucigașe Orca, lei de mare sau papagali. Foarte interesant, foarte plăcut dar mai ales preferatul copiilor, parcul cuprinde restaurante dar și locuri special amenajate pentru distracția copiilor.

Deși știu destul, nu știu totul

trăim fiecare oră, minut, zi

Dacă tot suntem în vacanță, de ce ne-am grăbi să vedem în fugă ceva, să nu gustăm fiecare bucurie, să nu trăim fiecare oră, minut, zi? Acum, dezvolt varianta mașinii închiriate. Da, este o soluție bună, se găsesc centre și oferte de închiriat la fiecare colț de stradă, hotel, agenție. Prețurile sunt pentru toate buzunarele iar litrul de combustibil este sub 1 euro.

Dacă vrei să bei o bere, că doar ești în vacanță sau știi/ții cont că și pe insulă parcarea este o problemă, varianta nu mai este atât de atractivă :). Merită să faci asta dacă nu ești tentat să poposești la o terasă sau să mergi la un spectacol. Să admiri fântânile cântătoare și chiar să faci cumpărături sau să te plimbi prin Playa las Americas.

Deși știu destul, nu știu totul

Există și varianta taxiului, care pentru distanțe mici costă 3,5 – 4 euro, distanțe mari cum ar fi Los Cristianos/Playa Americas – aeroportul Sud 25 euro. În ultimile două vacanțe am văzut și niște taxi cu 8 locuri (microbuz), dar despre acestea nu știu exact cât costă sau cum funcționează.

Loro Parque

Secundo

Secundo. Masca. Drumul până la așezarea aproape ireală Masca și înapoi, este într-adevăr spectaculos, provocator și dătător de emoții tari. Un fel de Transfăgărășan la scară mică. Aici, totul este impresionant! De la drum, la cele 10 case și oceanul care se vede câte puțin printre stâncile care coboară până în apele sale. Numai că Masca, loc denumit mult timp ”satul ascuns”, este o așezare, un sat în care mai trăiesc cam 100 de oameni. O legendă spune că aici se refugiau pirații care pătrundeau printre stânci să-și ascundă prada.

Deși știu destul, nu știu totul

Neexistând un drum, practic nu puteau fi găsiți, de aici, numele de satul ascuns. Este mult de povestit despre Masca! Poți bea cel mai bun barraquito de pe insulă. Te poți împrieteni cu șopârlele care așteaptă ceva mâncare lângă masa ta, savura fresh-ul din fructe de cactus … Sau, poți coborî, dacă ești echipat adecvat și te țin balamalele pentru a lua barca și trece  spre Los Gigantes. În acest fel, cu barca te poți întoarce să-ți iei mașina.

Pe scurt, Masca este un punct de atracție forte al insulei pe care îl recomand sincer și din tot sufletul. Spun asta în ciuda ”evenimentului” trăit de mine. Dar, cu toată dragostea, nu este doar un peisaj sau un drum ci un sat, o localitate unică prin așezare, construcții, liniște, vegetație.  Mai mult, fără să-i acorzi o zi, nu văd de ce ai face un drum de dragul drumului, căci nu-i așa, avem și noi Transfăgărășanul!

Plajele

Plajele, una mai frumoasă decât alta, Santa Cruz,  capitala insulei, cu un farmec deosebit care nu trebuie ratat. Satele pescărești, Caleta, Las Galleta dar și Orotava (Casa Los Balcones), ar fi doar câteva din atracțiile de neratat ale insulei.

Deși știu destul, nu știu totul

Conchid. Dragilor, Tenerife nu este o destinație de 4 zile. Chiar și sejurul de 7/8 zile este prea puțin pentru a o descoperi, totuși este un început. Măcar vezi, trăiești puțin din ce oferă, prinzi gustul, apoi vezi ce urmează să hotărăști.

Dacă vrei mai multe detalii, nu ezita să- mi lași comentarii, întrebări sau să mă contactezi.

Până data viitoare, alegeți înțelept, alegeți ce merită! Spor la relaxare!