De cele mai multe ori, scriu povești inspirate din experiențele pe care le trăiesc. Despre oamenii pe care am oportunitatea să-i întâlnesc, despre contrubuţia, munca, reuşita lor. Niciodată nu mi-au reușit poveștile neadevărate, cele care ar fi trebuit transformate astfel încât ele să fie percepute ca fiind reale.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe în insule exotice

Cu alte cuvinte, nu m-am priceput să îmbrac frumos, să poleiesc un neadevăr, ca să mă exprim blând. Şi nu-i vorba de lipsă de imaginație, ci de construcția mea. Suntem unici iar să renunți la asta, personal mi se pare asemănător cu a-ți pierde identitatea.

Poveştile

Poveștile, știm cu toții, sunt peste tot: printre noi, acolo unde nici nu gândim, nu bănuim. E suficient doar să le vedem, să le descoperim. Dacă ele sunt spuse (scrise), făcute cunoscute și reușesc să inspire, să ajute sau, măcar să stârnească curiozitatea, să nască o întrebare, atunci eu una, mă declar fericită.

Sigur că printre cei care văd poveștile mele (nici măcar nu le citesc!), există și cei care nu cred, trec peste sau, pur și simplu le tratează cu “bla, bla”. Nu-i cu supărare, pentru că eu nu vreau să impun nimic, ci dimpotrivă. Îmi doresc să existe diversitate de opinii, întrebări și idei, pe care să le discutăm. Nimeni nu este obligat să creadă în poveștile mele. Atâta timp cât eu știu că sunt reale, nu aștept confirmări, vreau doar   obiectivitate și respect.

Poveşti … de viaţă

Le numesc povești” deoarece le consider mai mult decât întâmplări, sunt niște realități povestite. Sunt povești de, din, despre viată. Şi, cel mai important, au miezul format din adevăr pur, pe care eu am grijă să îl păstrez pe tot parcursul scrierii. Restul e … poveste.

Dar, gata cu introducerea (lungă) și explicațiile despre poveștile pe care le scriu, deoarece, a venit vremea unei noi … povești. Tot despre călătorii și vacanțe! Despre cum am prins gustul vacanțelor în insule exotice.

Povestea a început …

Tocmai ne mutaserăm în casă nouă și, numai cine nu a trecut printr- o astfel de experiență nu știe cu ce ne confruntam. Doar la auzul simplei întrebări “știi unde e …?” şi mă lua cu amețeală. Mai erau muncitorii care intrau pe o parte și ieșeau pe alta, exact în momentul sau după ce spălam, ștergeam, curățam etc. … Desigur, nu lipseau nici alte atribuții, inclusiv cele de serviciu.

Cam așa stăteau lucrurile la acel moment și jur, nu știu să explic ce anume m-a împins să aleg o vacantă într-o destinație pe care mi-o imaginasem de neatins. Părea exagerat, “de fițe”, exotic etc., dar, probabil pe principiul “o dată în viață” instalat undeva în interior, asta făcusem.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe în insule exotice

Acum, analizând detașat, mă gândesc la atmosfera aceea de “tranziție” pe care o traversam. Îmi pusese serios nervii la încercare și mă adusese în faza de a-mi dori să plec, cât mai departe. Prin urmare, aș putea spune că asta a contribuit în mare parte la decizia mea de a alege o destinație de vacanță neobișnuită.

Prima mea vacanţă într-o insulă exotică

Așadar, alesesem o vacanță într-una din insulele Baleare: Palma de Mallorca. Plajă, mare, nisip fin, excursii, experiențe inedite și, multă-multă distracție.

La vremea aceea nu aveam habar că voi deveni blogger şi voi scrie despre toate acestea și voi avea nevoie de fotografiile extraordinare. Le făcusem cu o cameră foto al cărei stick de memorie l-am rătăcit înainte să le salvez și pe un suport. Aşa se explică numărul redus de fotografii din Palma de Mallorca.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe

Abia după ce am revenit acasă, mi-am dat seama cât de bine mi-a făcut această vacanță. Totul mi se părea mult mai ușor de rezolvat, nici vorbă de enervare sau plâns. Cu alte cuvinte, m-am convins definitiv de necesitatea unei vacanțe. În lipsa acesteia, nu știu cum m-aș fi descurcat cu toate problemele care vin la pachet cu o mutare.

Dar, pe lângă toate aceste beneficii ale vacanței mele, inspirat aleasă, ar mai fi ceva demn de menționat: am descoperit gustul pentru vacanțele petrecute în insule exotice. Știu, sună cumva arogant, pompos, dar așa sunt considerate aceste insule iar noi, suntem liberi să visăm, să avem dorințe.

Următoarea destinaţie exotică …

Şi uite-aşa, următorul an am ales ca destinație alt arhipelag, cel al insulelor Canare. Tenerife era chiar un vis la care îmi era greu să şi îndrăznesc să aspir. Odată ce agenția care îmi oferise vacanța din Palma de Mallorca, îmi formasem o opinie astfel încât destinația nouă, Tenerife, m-a cucerit pe loc.

În afară de cele câteva informații generale și niște pliante primite de la agenție, nu știam nimic despre această insulă. Aveam doar o imagine formată din bucăți, frânturi văzute sau auzite, dar lipseau cele mai importante piese ale puzzle-ului meu imaginar.

Prima impresie despre insulă

Se însera. Un vânticel călduț, dar destul puternic, apă, palmieri și cactuși, au fost primele care m-au întâmpinat odată ce coborâsem din avion. Nu părea ceva miraculos, prin urmare m-am trezit un pic sceptică. “Oare asta să fie insula eternei primăveri”?- mă întrebam în timp ce ghidul se chinuia să ne strângă și să ne îmbarce în autocar. Trec peste întâmpinarea cu ghirlande şi flori de frangipani, dar, serios, mă aşteptam la ceva mai mult … exotism.

Aveam să descopăr începând de a doua zi, cu totul și cu totul altceva decât dezamăgirea primei seri. În primul rând mă frapase faptul că, deși ora zece dimineața, era atâta liniște pe străzi. Totul era de o calmitate pe care nu îmi amintesc s-o fi întâlnit decât poate, în munții noștri.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe

O vacanță ca în poveștile cu zâne, dar mult diferită de cea din Palma de Mallorca. Vă amintiți cum spuneam că m-am întors după acea vacanță și cum am făcut față tuturor problemelor apărute cu ocazia mutării? Ei bine, acum era, de nu știu câte ori mai mult! Iar asta m-a determinat să strâng bani şi să iau decizia ca următoarea vacanță să fie, tot în Tenerife.

Planurile însă pe care ni le facem, nu pot fi întotdeauna duse la îndeplinire și, următoarea vacanță pe insulă am făcut-o abia după doi ani. Îmi propusesem să fiu mai atentă, să văd ce anume mă făcuse să-mi rămână la suflet insula, ce se întâmpla de mă simțeam așa bine.

Efectul insulei asupra sănătăţii

Să nu mai lungesc suspansul, abia după mult timp am înțeles de fapt, ce înseamnă microclimatele, perioada lungă (tot anul) cu temperaturi calde şi zile însorite, pentru sănătatea mea.

După cele două experiențe cu agențiile de voiaj, am început să îmi organizez vacanțele în sistem DIY. Costurile sunt mult reduse şi îmi organizez exact cum doresc vacanța, reușind să prelungesc perioada de ședere de la 7-8 zile, la 14-15 zile. Şi de fiecare dată, insula reușește să mă surprindă în mod plăcut.

Vacanţa pe insulă în vreme de pandemie

Ultima vacanță pe insulă am făcut-o de curând, în perioada aceasta nefirească, creată de pandemia Covid-19. Am găsit o insulă care părea aflată și ea în vacanță. Am avut impresia că făcuse o cerere, “acolo sus” să i se îngăduie un răgaz de la încărcătura de milioane de turiști care o vizitează anual.

Darnică și primitoare, frumoasă și surprinzătoare, m-a răsfățat cu răsărituri târzii și apusuri inegalabile. Mi-a oferit unul dintre rarele fenomene întâlnite în sudul său, o ploaie de vară, dar și fascinante spectacole de valuri ale  oceanului.

Cum a fost experienţa

Pentru că am avut ocazia să petrec 15 zile minunate pe insula de care m-am îndrăgostit, voi povesti mai multe despre asta în cele ce urmează. În mod special, deoarece am primit multe comentarii și întrebări legate de faptul că am avut curajul de a face o vacanţă în afara ţării în condiții de pandemie.

Siguranţa

Cum spuneam, insula mi-a oferit foarte mult de fiecare dată. Însă mai presus de orice, de această dată mi-a oferit siguranța care mi-a lipsit de la debutul pandemiei.

Şi nu exagerez cu nimic, deoarece Insulele Canare, deci şi Tenerife, se află printre cele mai sigure destinații din punct de vedere al pericolului de infectare cu noul virus SARS COV2. Numărul persoanelor infectate de la începutul pandemiei până în octombrie, data la care mă aflam pe insulă, era 171.

Măsurile sunt aceleași, doar că se respectă cu strictețe. Masca se poartă peste tot, dezinfectarea se face la intrarea în orice magazin, orice interior, de la cel mai mic la cel mai mare și se respectă distanțarea fizică.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe

De menționat faptul că multe magazine și terase sunt închise, dar din ce am înțeles decizia aparține fiecărui proprietar. Am văzut magazine, terase deschise, deși aveau foooarte puțini clienți, în lipsa turiștilor de altădată, în timp ce altele erau închise.

Marea majoritate a hotelurilor sunt şi ele închise, multe dintre ele profitând de situație și renovându-le pentru a fi pregătite anul viitor. Tot din discuțiile cu prieteni de pe insulă, am aflat că vor rămâne închise până anul viitor în luna mai.

Reduceri fabuloase

Rămân puțin la zona comercială pentru că, așa cum am mai povestit, insula este renumită pentru sesiunile de shopping, pentru prețurile foarte bune, nefiind aplicate taxe. De acestă dată însă era mai mult decât atât: era paradisul cumpărăturilor.

Reduceri fabuloase, extrem de tentante te întâmpinau la tot pasul. Eu nu prea am fost pregătită pentru acest aspect, totuși am profitat și am luat câte ceva. Ce nu am reușit să iau și regret foarte tare, sunt produsele cosmetice și îngrijire pe bază de aloe vera.

Recomandare: Cumpărați produse cu aloe vera de pe insulă

Vorbesc despre produse din aloe vera pur 100%, obținut din plantațiile ecologice din insula Fuerteventura. Magazinul reprezentant al fabricii producătoare de pe insulă avea reduceri de 50% la toate produsele. iar dacă ar fi să fac recomandări de cumpărături de pe insulă, aş spune să nu plecați fără să cumpărați produse care conțin aloe vera.

Prin urmare, dacă aveți de gând să ajungeți pe insulă, luați în calcul și aspectul cumpăraturilor. Altfel, s-ar putea să regretați. :)

Transportul

Continuu să vă povestesc un pic și despre transport. În ceea ce privește transportul cu avionul, Wizz air-ul are cursă directă București Otopeni – Tenerife Sur în perioada 19 decembrie – 27 martie, o singură cursă pe săptămână, sâmbătă. Din 29 martie, vor fi două zile pe săptămână, luni și vineri.

Avionul

În aeronavele cu care am zburat s-au respectat regulile de siguranță iar gradul de ocupare a fost în procent de aproximativ 70%.

Pentru a intra pe insulă este obligatorie prezentarea unui test negativ COVID realizat cu cel mult 72 de ore înainte.

Transportul pe insulă

Rămân la capitolul transport şi vă explic cum se face transportul odată ce am ajuns. Pe insulă se pot închiria mașini, pot fi folosite taxi-urile din stația de la aeroport (23-25 euro de la aeroport la El Camison/Playa de las Americas).

Autobuzele circulă pe toată insula foarte bine, însă din cauza măsurilor de siguranță, liniile directe, cursele rapide etc. au fost înlocuite cu linii care merg până la autogara lor. De acolo se iau alte bus-uri în direcția dorită.

Poveşti şi recomandări despre călătorii/vacanţe

De asemenea, foarte important de știut este faptul că nu se mai poate plăti direct la șofer, ci numai cu ajutorul unui card special. Acesta se poate cumpăra, atenție! mai întâi se cumpără cardul, apoi se încarcă de la tonomatele din fața aeroportului.

Mâncarea

Dacă vreți să știți cum stă treaba cu mâncarea, aflați că, există restaurante deschise, terase, unde se poate mânca tot ce doriți, trebuie doar să fiți atenți la programul acestora.

Preţuri

Mic dejunul se poate servi și la cafenele, unde există tot felul de oferte, meniuri la prețuri bune. Indiferent de alegere, peste tot trebuie să ai grijă să te dezinfectezi la intrare. Meniul se citește scanând codul aflat pe mese iar plata se poate face cu cardul sau cash. Prețul variază între 2,50 euro la mic dejunul englezesc spre exemplu și 3,50 euro.

Reguli şi măsuri

Mesele sunt dispuse la distanța cerută de normele speciale, sunt dezinfectate înainte să te așezi sau imediat după ce alegi masa. Personal, pentru a fi și mai sigură, așa cum procedez și aici, folosesc dezinfectantul în recipient mic pe care îl am mereu în geantă.

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe

Personalul folosește mască și mănuși, cel puțin așa am văzut în toate localurile în care am fost. Inclusiv în magazinele de legume-fructe, unde trebuie să folosească mănuși și clientul.

Preţuri

Prețurile sunt şi ele bune, un espresso normal este 1 euro, unul dublu, 1,30 euro, capuccino 1,50 euro. Renumitul barraquito, cafeaua specific canariană în patru culori (preferata mea pentru răsfăţ), între 1,50 şi 3,30- 3,50 euro. Dacă conține lichior (rețeta originală) este mai scumpă, dar nu peste 3,50 euro.

Berea

Berea la draft costă între 1-1,50 euro,dar depinde de brandul, de terasa sau restaurantul alese. În acest caz poate ajunge şi la 3 euro.  Dacă anii trecuţi se practicau preţuri mici -1, 1,50 euro- până la ora 18, acum oferta valabilă pe toată perioada programului. Recomand Dorada.

Dacă optați pentru cazare într-un apartament așa cum obișnuim noi, vă puteți pregăti singuri anumite mese sau toate, funcție de preferințele fiecăruia. În acest caz, gama de produse alimentare este foarte variată și costurile foarte bune.

Pregătim şi singuri

Noi optăm pentru varianta mixtă, dar nu vă imaginați că gătim cine știe ce și tot timpul, că doar suntem în vacanță. Gătim numai când nu avem chef să mergem la restaurante, avem poftă de ceva în mod special etc.

Mai există și varianta “mâncare gătită” de la supermarketul Mercadona, cu ajutorul căreia se pot face niște combinații super. Ca gust și ca preț.

Din experienţa proprie

Spre exemplu, am luat o porție de orez cu fructe de mare (nu paella) și aripi de pui pe care l-am folosit şi ca garnitură la pui. Sau, cartofi -papas arrugadas-, dar şi legume şi dorada proaspătă pregătite de noi. Asezonate cu salată din roșii și ceapă sau castraveciori acri, a fost un deliciu. Dorada a costat în jur de 5 euro, orezul 5 euro, cartofii erau 3 euro, legumele 1,50 euro.

Altă variantă: somon proaspăt și legume la cuptor sau un fel tocană de legume, specific insulelor. Somonul porționat, 5 porții a costat 11 euro, tocana costa 4 euro porţia. Vă imaginați că nu am putut mânca tot somonul la o singură masă! :-P

Poveşti şi recomandări din călătorii/vacanţe în insule exotice

Am dat exemplele acestea, pentru a vă face o idee cu privire la costurile meselor pe care vi le puteți face singuri.

Vă mai spun că mie îmi place mult caviarul, drept pentru care m-am răsfățat, cam din două în două zile dimineața. ;-)

Sucuri, bere, vin, șampanie, iaurturi, budinci, fructe și legume, ni le cumpărăm de la supermarket sau magazinele de legume-fructe.

Apa

Apa, de asemenea trebuie cumpărată deoarece cea de la chiuvetă nu este potabilă. Se găsește în magazine, atât în varianta de sticlă mică cât şi mare sau bidoane de 5 şi 8 l, la prețuri foarte bune.

Cafeaua însă o bem numai la cafenele pentru că ne place să o savurăm în diverse locuri care ne inspiră, relaxează. Recomand: Viva la vida cafeteria, Chiquito cafe, Chiringuito cafe.

Știu, m-am întins cât o zi de post, dar am vrut să aflați cât mai  multe despre vacanța în Tenerife. O vacanță făcută în timp de pandemie și, o vacanță pe care și-ar putea-o permite mulți dintre voi. Şi pentru a vă transmite cât mai mult(e)! Nu e totul, dar voi mai povesti şi altă dată. :)  Vă rog însă, nu uitaţi: alegerea vă aparține. Întotdeauna!

Până data viitoare, aveți grijă de sănătatea și visurile voastre!

UniquebyMM

Mulţumesc pentru vizită! dacă v-a plăcut povestea, mai poftiţi!

Pentru a nu le pierde pe următoarele, luați în calcul abonamentul la blog sau, dați like paginii de Facebook.