Alimente minune pentru un corp sănătos

Cu toții ne dorim o sănătate perfectă, un corp frumos, o talie de “viespe”, un aspect plăcut și îngrijit, fără celulită. Toate astea sunt rezultatul unui stil de viață sănătos, organizat, o alimentație echilibrată și corectă, o hidratare adecvată și evident, mișcare. Și, deși știm că acesta este adevărul -verificat și verificabil- o piedică stă mereu în calea multora dintre noi pentru a -l pune în practică. Uneori ne conving mai repede anumite în “rețete rapide” sau “trucuri miraculoase” pentru o sănătate și un corp de invidiat. Alteori, ne propunem să începem de “luni” mereu amânat sau, pur și simplu ignorăm niște noțiuni elementare, informații corecte, la îndemâna oricui. Câteva idei despre toate acestea, în articolul de mai jos.

Ne înfometăm pentru a slăbi?

Una dintre cele mai des întâlnite idei, eronată desigur, este aceea că, trebuie să murim de foame (să ne înfometăm) pentru a fi slabi. 

Dacă aveți convingerea că aceasta este o variantă, ea nu poate fi decât una foarte greșită, proastă de-a dreptul. Se poate slăbi fără înfometare, ba chiar mâncând mai mult decât dacă ținem “dietă”.

Este cunoscut faptul că obezitatea este una dintre cele mai mari probleme a lumii moderne, iar cauza principală este consumul de mâncare de proastă calitate. Mulți s-au obișnuit să mănânce bombe calorice de tip fast food fără niciun aport nutritiv. Tot ei ajung în timp, să se întrebe de ce sunt grași  și, pe deasupra au și probleme de sănătate. 

Haideți să facem un simplu exercițiu: mai jos sunt 5 exemple de alimente care conțin același număr de calorii, dar la cantități diferite. Exemplele vă vor ajuta să înțelegeți de ce vă umflați ca un balon când mâncați fast- food sau astfel de prostii.

Exemple de alimente cu același număr de calorii, dar cantități diferite

  • 30 de calorii = 2 cartofi prăjiți SAU 3 tulpini de țelină
  • 160 de calorii = 2 căni cu supă de legume SAU o jumătate de felie de pizza, presupunând că ați tăiat-o în 8 felii.
  • 170 de calorii = 1 pahar cu suc de portocale SAU 3 portocale
  • 300 de calorii = 1 covrig mare pufos SAU 20 de caise
  • 500 de calorii = 1 cafea frappe SAU 1 sandviș cu pâine integrală și curcan, cu salată alături, 1 iaurt și o cană cu fructe de pădure.

Concluzia o puteți trage singuri.

Altă concepție “minune” este aceea de eliminare a grăsimilor din alimentație pentru a slăbi sau a nu te îngrășa. 

Ei bine, total greșit! Eliminarea grăsimilor din alimentație nu este soluția corectă pentru a nu te îngrășa sau pentru a slăbi. O dietă fără grăsimi vă va afecta organismul și mai ales activitatea cerebrală.

Alimente minune pentru un corp sănătos

“Majoritatea medicilor spun: „Nu mâncați alimente grase cu grăsimi de origine animală pentru că acestea conțin acizi grași saturați și vă veți îmbolnăvi de boli cardiovasculare sau cerebrovasculare”. Este fals! Este o teorie care nu a fost niciodată verificată și începută de prin anii 1950. Cercetările moderne au arătat că, din contră, ceea ce te îmbolnăvește sunt zaharurile, carbohidrații rafinați și nu grăsimile de origine animală saturate, cum este grăsimea din lapte, untul , cum sunt brânzeturile, slănina, grăsimile din carnea grasă de pasăre, porc, vită. Toate acestea s-au dovedit a fi chiar cardio-protectoare și cu un efect împotriva apariției bolilor cu degenerescenţă, cum sunt Alzheimer sau Parkinson, explică profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi, potrivit Revista Viva!.

Ideal însă, este să le mâncăm pe cele sănătoase (bune), nu pe cele proaste (rele) care vor duce la celulită, abdomen pufos și colesterol (rău) crescut. Există însă un top al alimentelor care au proprietatea de a favoriza arderea grăsimilor și care ajută la menținerea greutății adecvate și a sănătății. 

Alimente care favorizează arderea grăsimilor

  •  Ardeiul iute

Adevărate bombe de antioxidanți, ardeii iuți reduc celulita și ajută la intensificarea arderilor metabolice.

  • Carnea de curcan  
Slabă și fără colesterol, aceasta ajută la intensificarea proceselor metabolice cât și la creșterea masei musculare. Așa cum știți, masa musculară arde mai multe calorii, pe lângă faptul că este cea care dă aspectul tonifiat.
  •  Cartofii

Consumați corect, fierți sau copți și apoi răciți, în combinație doar cu legume, aceștia sunt excelenți în cura de slăbire. Trecerea prin tratamentul termic apoi cel de răcire, face ca amidonul să se transforme în amidon rezistent care comportându-se ca o fibră alimentară. Concret, are rolul de a regla digestia.

  •  Ceaiul verde
Ca și ardeiul iute, ceaiul verde reprezintă o reală bombă de antioxidanți și este excelent stimulant al metabolismului.

  • Cerealele integrale
Reprezintă o sursă nemaipomenită de fibre, esențiale pentru reglarea proceselor digestive.
  •  Fructele roșii

Datorită nutrienților și antioxidanților prezenți fructele roșii sunt foarte sățioase și ajută în lupta cu poftele alimentare.
  • Grepfrut
Ideal pentru rolul său de a regla nivelul de zahăr din sânge, cel de insulină dar și procesele metabolice.
  • Leguminoasele și legumele 

Sunt bune pentru creșterea masei musculare, dar și arderea grăsimilor și reglarea digestiei. De asemenea, sunt surse excelente de fibre.

  • Ouăle
Deloc “banalele” ouă ajută la arderea grăsimilor cât și creșterea masei musculare.
  • Peștele oceanic (ton, somon etc.)

Peștele oceanic este de departe cel mai bun și sănătos aliment. Bogat în acizi grași esențiali Omega 3 și 6, acesta ajută la arderea grăsimilor, induce rapid senzația de sațietate și dă un impuls metabolismului leneș.
  • Spanac, urzici și alte frunze verzi

Acestea au conținut caloric redus dar foarte mare conținut de nutrienți, mulți esențiali pentru creșterea masei musculare.
  •  Toată gama de nuci

Nucile conțin grăsimi sănătoase care ajută la creșterea masei musculare și taie apetitul.
  •  Uleiul de măsline extravirgin, de soia sau canola
Bogate în grăsimi sănătoase, uleiurile de măsline, soia sau canola ajută la reglarea colesterolului. De altfel, pe acestea, organismul nu le folosește pentru depozitele subcutanate inestetice și induc rapid senzația de sațietate.
  • Untul de arahide

Rolul său este acela de a favoriza creșterea nivelului de testosteron. Asta nu înseamnă însă că o să vă crească barbă, ci că veți arde mai bine grăsimile, se va reduce celulita și veți avea un ajutor la creșterea masei musculare.
  • Urda
Urda are un conținut redus de grăsime dar foarte mare de aminoacizi, ceea ce o recomandă în majoritatea curelor de slăbire. Apoi, ajută la creșterea masei musculare și la intensificarea metabolismului leneș.

Alimente care asigură un somn liniștit

Fiecare aliment ne poate îmbunătăți viața și sănătatea dacă știm cum și când să îl consumăm. Foarte importantă însă este și odihna pentru organism dar și pentru procesul de slăbire. Ar trebui să știm că putem apela la o alimentație care contribuie la un somn liniștit și nu ne trezim mai obosiți decât ne-am culcat. În acest sens putem folosi alimentele care ne sunt de ajutor datorită elementelor care le conțin. Iată câteva dintre acestea: 

  • Smochinele

Smochinele sunt bogate în magneziu, mineral foarte eficient pentru activitatea cerebrală și combaterea stresului. Magneziul ajută de asemenea la fixarea calciului și a potasiului în organism, la rândul lor, foarte eficiente în combaterea insomniei. Mai mult, ajută la reglarea activității cardiace, prin urmare funcționează și dacă sunteți mai agitați din fire.

  •  Bananele

Deoarece menționam mai devreme potasiul, trebuie să pun  pe această listă, bananele. Acestea conțin combinația magică de magneziu și potasiu, dar și vitamina B6 care, de asemenea, combate insomnia.

  • Somonul

Somonul conține și vitamina B6, pe lângă acizi grași esențiali Omega 3, cu ajutorul căreia organismul produce melatonină, hormonul care ne ajută să dormim mai bine. Tonul este  de asemenea o variantă foarte recomandată.

  • Cireșele și vișinele

Și ele ajută la un somn liniștit pentru că sunt bogate în melatonină, același hormon benefic unui somn bun.

  •  Nucile și semințele

Aflate și pe lista grăsimilor bune, nucile, la fel și semințele sunt bogate și în melatonină, dar conțin și tripofan. Acesta este un aminoacid esențial pentru producerea serotoninei și a altor neurotransmițători care încetinesc activitatea cerebrală și ne ajută să ne relaxăm.

  • Carnea de curcan

Pe lângă recomandarea de pe lista alimentelor cu grăsimi puține, curcanul conține și cantități mari de tripofan, despre care am menționat mai sus. În plus, este bogat în proteine slabe, puține grăsimi, este ușor de digerat și nici nu îngrașă.

  • Ouăle

Iată încă un aliment pe care îl întâlnim din nou deoarece are un conținut ridicat de proteine și tripofan.

  • Laptele

Încă de mici știam că un pahar de lapte ne ajută să dormim, iar ajutorul se datorează calciului. Acesta este responsabil pentru stimularea producerii de melatonină care ajută mușchii să se relaxeze. Mai mult, laptele conține și tripofan.

  •  Ceaiul de valeriană sau de levănțică

Recunoscute pentru efectele calmante și liniștitoare, valeriana și levănțica combat starea de agitație, anxietatea. Băute seara, ceaiurile de valeriană sau levănțică sunt excelente împotriva insomniei.

Alimente minune pentru un corp sănătos

Iată cum, fără o dietă sofisticată, cu ajutorul alimentelor la îndemâna fiecăruia dintre noi, dar folosite corect, ne ajută să avem un stil alimentar sănătos. Închei asigurându-vă că am testat tot ce am scris și funcționează perfect și, cu promisiunea că voi reveni cu alte informații care ne pot ajuta să avem corp și minte sănătoase.

 

Până data viitoare, fiți frumoși și sănătoși!

 

Mulțumesc pentru vizită! Dacă v-a plăcut povestea, mai poftiți!

Luați în calcul abonamentul la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau, dați like paginii de Facebook.

Share and Enjoy !

0Shares
0 0