Generația R – ce este și ce va reprezenta pe piața muncii

Cine ar fi crezut că vom fi afectați la nivel mondial de ceva care ne va schimba pe toți, de la mic la mare, absolut toate generațiile? Pentru că nu doresc să intru în zona speculațiilor sau a conspirațiilor, îndrăznesc să răspund: nimeni. Sau… aproape nimeni?!? În fine, s-a întâmplat cu adevărat, întreaga planetă a fost luată prin surprindere și a fost nevoie de schimbări majore în viețile noastre. Să ne gândim numai la stilul de muncă care s-a schimbat la nivel global, abordându-se un nou stil, identic pentru toate generațiile, și anume munca de acasă.

Să nu uităm, forța de muncă globală de dinainte de pandemie era formată dintr-un mix de cinci generații diverse – fiecare cu un stil unic de muncă și preferințe. Generații extrem de diferite, în situația nou creată se confruntă cu cerințe profesionale similare și cu limitări comune, ceea ce duce la debutul unei gândiri asemănătoare. Pentru prima dată, marea majoritate a angajaților s-a adaptat și a dezvoltat obiceiuri noi, principii etice, credințe, ca într-un fel de resetare. Așa a apărut o nouă generație care va domina piața muncii de după pandemie.

Ce este Generația R?

Tocmai datorită noii situații creată de pandemie și nevoilor născute pe parcursul perioadei de carantină, apare așa numita Generație R. Cu R de la Reset. Această generație poate fi definită ca fiind grupul de indivizi care au dezvoltat noi abilități, au adoptat noi paradigme și și-au reajustat viziunea asupra lumii. Și toate acestea pentru că au renunțat la vechiul mod de gândire și au dezvoltat un punct de vedere nou.

Noua generație pare să fie mai rezistentă și mai confortabilă cu ambiguitatea, mai în control. Oamenii acestei generații sunt pregătiți să lucreze mai mult decât până acum, găsesc modalități noi de a obține productivitate, echilibru și un scop bine definit. O spune Panagiotis Pantazis, Applications Sales Director Oracle Grecia, România, Cipru și Malta.

Caracteristicile definitorii ale Generației R :

Pregătirea proactivă pentru o nouă normalitate a muncii. Atunci când provocările actuale se vor rezolva, oamenii cred că piața muncii se va schimba semnificativ.  Din acest motiv au început să se pregătească încă de pe acum pentru toate modificările care vor urma. De asemena, ei consideră că viitorul loc de muncă va deveni mai competitiv, iar acest lucru are un impact asupra direcției de carieră și a oportunităților viitoare. Fără a lăsa lucrurile în voia întâmplării, membrii Generației R s-au gândit să-și dezvolte în timpul carantinei noi abilități. S-au gândit la posibilitatea de a avea mai multe surse de venit și explorarea de noi job-uri în momentul revenirii la normalitate.

Productivitate într-un sistem de muncă remote. Mulți preferă un program de muncă cu orar fix, dar, în noile condiții, Generația R optează pentru munca de acasă. Consideră că acest mod de muncă le oferă flexibilitate iar tehnologia le dă ocazia să fie mai productivi.

Prioritizează echilibrul personal și profesional. În carantină a fost destul de dificil să fixezi limitele dintre casă și job, dar Generația R a reușit să rezolve cu succes atât problemele personale cât și cele profesionale. Aceștia s-au adaptat imediat și foarte bine programului și condițiilor noi. Programul de lucru flexibil și managerii care au apreciat efortul și munca depuse, au ajutat oamenii să reușească să găsească echilibrul.

Generația R – ce este și ce va reprezenta pe piața muncii

Devin mai responsabili din punct de vedere ecologic. Ciudat, dar perioada de carantină a venit cu schimbarea percepției asupra mediului și sustenabilității. Realizând care este impactul umanității asupra mediului, oamenii Generației R au simțit că au o datorie față de societate și mediu mult mai mare decât până acum.

Ce se va întâmpla în continuare

După ce pandemia se va sfârși, forța de muncă va reveni cu noi credințe, abilități, aspirații și principii etice. Oamenii vor avea așteptări noi, alte priorități în calitate de angajați. Vor forța companiile să se adapteze și să evolueze astfel încât să răspundă noilor  nevoi.

Ce pot oferi companiile/firmele

În momentul în care angajații vor reveni la locul de muncă într- o normalitate apropiată de cea cu care erau obișnuiți, mulți vor fi dispuși să testeze noi competențe, noi provocări și noi roluri. Companiile ar trebui să fie pregătite și să găsească modalități de a oferi astfel de oportunități. Adică, va fi necesar să ofere mobilitate angajaților în alegerea de noi roluri și proiecte, punându-le la dispoziție oportunitățile dorite. Astfel, angajații nu vor fi nevoiți să caute în altă parte oportunitățile pe care le doresc. Iar compania deschide o economie pentru angajații existenți.

Pentru cei care au dovedit o eficiență și o productivitate bună în modul remote, companiile ar trebui să se gândească la oportunitatea unui mediu de lucru flexibil. Oferind sprijinul și condițiile de lucru cu tehnologia potrivită s-ar elimina limitările funcționale pentru angajații care lucrează de acasă. De asemenea, s-ar obține furnizarea de platforme de înaltă securitate și aplicații cloud care pot rula eficient oricând, oriunde și pe orice dispozitiv.

Înțelegerea și flexibilitatea

Foarte importantă este și consolidarea culturii la locul de muncă, deoarece așteptările angajaților asupra empatiei și înțelegerii vor fi modificate permanent odată cu revenirea la normalitate. În tot acest timp, viața profesională și personală au devenit aproape de nedelimitat. De aceea, înțelegerea și flexibilitatea unei echipe cu privire la problemele personale sunt esențiale. Va fi nevoie de îmbunătățirea abilităților manageriale ale liderilor și managerilor. Important va fi ca organizațiile să adapteze și consolideze cultura la locul de muncă, prin sprijinirea angajaților la adaptarea “noii normalități”.

Generația R Munca de acasă

Situația creată de pandemie schimbă sensul scopului în mintea oamenilor. Oamenii vor căuta ca organizațiile să își asume o responsabilitate socială corporativă mai mare, pentru a sprijini binele tuturor. Companiile care nu au o responsabilitate socială corporativă vor întâmpina dificultăți în a atrage, a recruta și a păstra talentele Generației R. Nu este nevoie de altceva decât de lucruri simple. Acestea sunt bunătatea și inițiativele de voluntariat pentru a putea ajuta organizațiile în procesul de schimbare.

Generația R – ce este și ce va reprezenta pe piața muncii

Desigur, felul în care va evolua piața muncii după criza actuală este imprevizibil. Cu toate acestea, unele dintre aceste tendințe vor însemna începutul unei noi ere. Diferențele dintre generații își pierd din importanță și comunitățile din Generația R vor fi prioritare în viitorul muncii. Dar, vom trăi și vom vedea.

Știați de Generația R? Ce părere aveți despre toate aceste informații? Facem sau nu și noi parte din Generația R? Abia aștept curioasă să vă citesc răspunsurile.

Până data viitoare, să depășiți cu bine toate provocările!

 

UniquebyMM

 

Mulțumesc pentru că mă citiți! Dacă v-a plăcut povestea, mai poftiți!

Pentru a nu le pierde pe următoarele, luați în calcul abonamentul la blog sau, dați like paginii de Facebook.

Sursa: Bizz Good News

Share and Enjoy !

0Shares
0 0