cafeaua

Cafeaua și alte 4 beneficii

20220520 105237 Cafeaua și alte 4 beneficii

cafeaua

Cafeaua poate ajuta ficatul

Boala ficatului gras este o boală tăcută, fără simptome, în stare incipientă. Din păcate, tot mai mulți oameni suferă de ficat gras fără ca măcar să știe. Ei bine, Dr. Ali Rezaie ne spune că progresia bolilor hepatice poate fi încetinită de consumul cafelei.

Cercetătorii nu pot spune încă de ce cafeaua ajută în boala ficatului gras. Totuși ei încurajează consumul cafelei în rândul acestora. Desigur, dacă sunt consumatori și le place licoarea neagră și aromată. În cazul celor care suferă de boli hepatice non-alcoolice, cercetările arată că cel puțin două cești pe zi, duc la reducerea leziunilor ficatului.

Cafeaua ajută la compensarea unei diete bogate în grăsimi și reducerea cicatricilor hepatice produse. O ceașcă pe zi, poate ajuta de asemenea la limitarea leziunilor hepatice acumulate în timp.

IMG 20220227 100351 Cafeaua și alte 4 beneficii

Cafeaua este un stimulent. Consumul acesteia poate determina anumite acțiuni în activitatea intestinelor. Iar intestinul este unul dintre cele mai importante organe de reglare a echilibrului între sănătate și boli.

Un alt aspect este și faptul că ajută microbionul să- și păstreze un echilibru mai bun. Iată deci o posibilă explicație plauzibilă, poate chiar cheie, a beneficiilor cafelei pentru sănătate.

Cafeaua conține antioxidanți și fitochimicale. Acești compuși puternici ajută la lupta împotriva radicalilor liberi și beneficiul de  sănătate mentală bună. Mai mult, radicalii liberi sunt cei care ajută la scăderea inflamației și scăderea ratei de îmbătrânire.

Să nu uităm însă, că ne referim doar la cei care consumă și adoră cafeaua. În cazul în care din varii motive nu puteți consuma cofeină, nu e cazul să vă îngrijorați. Aceleași beneficii se pot obține și cu ajutorul cafelei decofeinizate.

cafeaua

Prelungește viața

Universitatea Harvard secția sănătate ne spune că băutorii cafelei sunt privilegiați. De ce? Pentru că, spun cei de la Havard, cei care consumă până la opt cești pe zi, trăiesc mai mult. Acest lucru devine discutabil atunci când luăm în calcul cu ce amestecăm cafeaua.

Vă place să adăugați smântână, lapte, zaharuri sau siropuri? În acest caz, aceste alternative rafinate adăugate în cafeaua de zi cu zi, pot da efectul opus. De altfel, în același context, alt studiu arată că beneficiile pe care le-ar putea aduce cafeaua sunt anulate de adăugarea zahărului artificial. 

Cafea adevărată 

Legat de acest aspect, spuneam că medicul mi-a dat undă verde, dar cu unele recomandări. Recomandări de care ar trebui să ținem cont dacă dorim să ne bucurăm și de beneficii.

pexels photo 12567397 Cafeaua și alte 4 beneficii

O cafea adevărată, care poate aduce și beneficii pentru sănătate este cafeaua neagră, fără zahăr, dacă se poate. În cazul în care nu puteți, folosiți stevia ca îndulcitor. Nu alți îndulcitori. Ar mai fi multe alte recomandări privind cafeaua, cum ar fi alegerea acesteia. Gradul de prăjire, de aciditate, aroma, tipul bobului și așa mai departe.

La final

Mă voi opri însă aici cu recomandările. Important este să găsiți bucuria și savoarea care vă dă starea bună, în fiecare ceașcă. Cum spuneam, ador cafeaua! Îmi place să fie espresso cremos (aleg cafeaua prăjită mediu, cu aciditate medie, aromată și cremoasă).

Să fie neagră, fără zahăr sau orice fel de îndulcitor, fără lapte, smântână, frișcă etc. Singurele excepții sunt la modul de răsfăț de vacanță sau zile festive, eveniment etc. Atunci sar peste reguli și mă delectez cu frappe și barraquito.

cafeaua

Mă bucur de această plăcere, cafeaua, în fiecare zi. Și sper ca prețurile care urcă vertiginos să nu- mi răpească această plăcere.  Cum vă place cafeaua?

Până data viitoare, bucurați-vă de plăcerea & beneficiile cafelei!

Cu drag, MM.

Mulțumesc pentru vizită!

Dacă v-a plăcut  ce ați citit, distribuiți și prietenilor. De asemenea, abonați- vă pentru a afla primii noutățile.

S-ar putea să găsiți ceva interesant și aici:

influenceri

seniorii

rochia de seară

Sursa: medium

5/5 - (1 vote)