Julie încheie conversația telefonică cu ”Mulțumim, vă așteptăm cu drag!” Părăsește recepția Hotelului M&G îndreptându-se vizibil supărată către biroul pe ușa căruia scrie ”Manager”. Intră și se prăbușește efectiv pe fotoliu, dând drumul torentului de nemulțumiri.
Cuprins
Platforma care a schimbat destinul unui hotel: HotelRunner
-Sergiu, eu nu mai rezist! Sunt pur și simplu copleșită, simt că nu mai fac față! Rezervări telefonice, e_mails, preluări de comenzi, întocmirea necesarului, supervizarea serviciilor etc. Mă depășesc! În plus, am senzația că undeva greșesc. Parcă îmi scapă ceva și urmează un dezastru. Acesta este sentimentul pe care îl simt în ultimul timp. Sunt gata să renunț.
Julie & Sergiu – hotelieri în impas
Am pornit afacerea cu câțiva oameni iar eu am fost peste tot acolo unde a fost nevoie. Dar acum, acest lucru nu mai este suficient și nici eficient. Avem nevoie de o soluție, acum. Chiar dacă nu te plângi niciodată, știu cât de greu îți e și ție. Te cunosc, știu că gândești la fel.
Altceva am visat atunci când am deschis Hotelul M&G. Sigur, este fantastic de-a dreptul ce am realizat: suntem apreciați, turiștii ne caută și ne recomandă. Acum însă avem mari bătăi de cap cu rezervările suprapuse. Sau dimpotrivă, camere rămase neocupate.
Iar asta din cauza nesincronizării între rezevările de pe telefon, pe e_mail și agențiile de turism cu care colaborăm. Iar timpul? Pare comprimat. Nu-mi ajunge să cuprind totul așa cum îmi doresc.
Sergiu își privește soția cu înțelegere, dar nu scoate nicio vorbă. Îi dă dreptate, se află în punctul în care se impune rapid o decizie. Au preluat afacerea de la părinții Juliei. Entuziasmați, au muncit, au pus tot sufletul și pasiunea lor pentru a ajunge aici.
Platforma HotelRunner
Descoperise Platforma HotelRunner care avea facilități ce le-ar fi putut fi de ajutor. Căuta mai multe informații și mărturii ale altor hotelieri care foloseau deja platforma. Când totul ar fi fost gata, la momentul integrării site-ului propriu și aderarea la platformă, i-ar fi făcut Juliei o surpriză.
De aproape 2 săptămâni Sergiu lucra la acest aspect. Cu ajutorul automatizării anumitor procese ar fi obținut mai mult timp. Ar fi fost potrivit un sistem de rezervări hoteluri și pensiuni care să adune într-un singur loc gestionarea vânzărilor, operațiunilor și distribuției.
Le-ar fi fost utilă o soluție bazată pe inteligență artificială și rețeaua de piață la nivel mondial. Iar toate acestea le găsise la Platforma HotelRunner. Mai avea doar de pus cap la cap unele date. Totuși nu-și putea lăsa iubita să sufere. Mai ales, nu putea s-o vadă în pragul deznădejdii. Al dezarmării și chiar renunțării la tot ce clădiseră împreună. Era păcat de munca lor, a părinților. Ar fi plătit un preț mult prea mare.
Momentul deciziei
Hotelul M&G este căutat pentru serviciile impecabile, pentru mâncarea gustoasă și confortul oferit. Pentru oamenii profesioniști și prietenoși, dar și pentru poziția de la malul mării. Julie are dreptate: asosit momentul deciziei- gândea Sergiu.
-Julie, draga mea, am să-ți mărturisesc ceva. Adevărul este că de ceva timp caut soluții. Și chiar am descoperit: platforma HotelRunner. Cred că este soluția de care avem nevoie în rezolvarea problemei noastre. Ai scăpa de povara sarcinilor pe care le ai. La fel și eu.
Timpul câștigat îl vom putea folosi dedicându-l părții operaționale a afacerii. Calitatea serviciilor vor crește și mai mult iar turiștii vor avea și ei de câștigat.
Cum funcționează platforma HotelRunner
-O-kaaay, dar ce este de fapt platforma HotelRunner? În mai multe cuvinte decât mi-ai spus. Mă refer la ce face concret platforma aceasta. Cum funcționează? De ce este atât de minunată platforma HotelRunner și o spui de parcă ar fi colacul de salvare? Explică-mi pe larg, te rog! turuie Julie întrebările cu maximă curiozitate.
-Desigur. Doream să-ți fac o surpriză în momentul în care aveam toate datele. Dar, poate este mai bine așa. Platforma oferă un sistem digital pentru organizarea, programarea și efectuarea operațiunilor și tranzacțiilor zilnice.
Este o platformă business to business (B2B), cloud, de vânzări online, marketing digital și managment al canalelor. Ajută hotelurile (pensiunile) și agențiile de turism să își eficientizeze activitatea. Practic toată industria ospitalității se conectează datorită platformei HotelRunner.
Ce face? În primul rând ne ajută să trecem de la offline la online, introducând sistemul de rezervări conectate în timp real. Tehnologia de ultimă oră utilizată de platforma HotelIRunner ne permite (hotelierilor) accesul la canale de vânzare inovatoare.
Ce probleme ar rezolva Platforma HotelRunner
Cu alte cuvinte, crește vizibilitatea hotelului pe plan intern și internațional. Care este problema noastră cea mai mare? întreabă Sergiu după ce a expus o parte din ceea ce aflase despre pltaformă.
-Două, de fapt: Gestionarea rezervărilor și timpul- răspunde Julie.
-Exact.- Și Sergiu continuă: Ei bine, avem posibilitatea de a lucra pe platforma HotelIRunner online integrând-o în propriul website. Astfel, ne vom gestiona rezervările într-un singur loc. Fie că vin direct de pe site-ul nostru sau de la agențiile de turism internaționale. Inclusiv agențiile OTA (Online Travel Agencies – platforme ca Booking, Airbnb și altele de genul).
Platforma include site-ul web, managerul de canal, motorul de rezervare, un sistem CRM (Customer Relation Management). Și mai are multe alte funcții. Practic, integrează platformele globale pe care le utilizăm noi hotelierii, într-un singur sistem. Spune Sergiu cu sufletul la gură și entuziasmat dintr-o dată de parcă descoperise o nouă planetă în Galaxie.
Managementul hotelier o povară sau o plăcere?
-Vrei să spui că platforma HotelRunner asigură managementul pentru hoteluri și pensiuni? sintetizează uimită, Julie. Înțeleg acum și cum câștigăm timp.
-Te-ai prins! spune Sergiu. Sistemul Customer Relation Management nu-ți sună bine?! Un email de bun venit sau ”onboarding” trimis automat oaspeților este foarte apreciat. Mană cerească!
Cât timp îți ia să răspunzi personal fiecărui turist? Să oferi informații despre hotel, facilități, oferte, orarul meselor, programe de divertisment etc.? Nici nu e nevoie de răspuns. Ei bine, notează încă o facilitate pe care o oferă platforma și cu ajutorul căreia câștigăm timp.
Rezultatul? Avem clienți mulțumiți și mai mulți, crește gradul de ocupare, implicit veniturile. Altfel spus, atât noi cât și clienții avem de câștigat. Iar managementul hotelului se va transforma într-o reală plăcere. Timpul alocat muncii manuale se va reduce substanțial și problema rezervărilor dispare. Concluzia: ne-am atins scopul.
Beneficiile platformei HotelRunner
Uite, am făcut aici o sinteză cu beneficiile obținute dacă utizăm platforma HotelRunner.
-Eficientizăm operațiunile de management ale hotelului- de la recepție, la casierie, menaj și relațiile cu oaspeții.
-Avem control complet asupra facturilor, detaliilor și caracteristicilor de casierie, gestionare multi-valută. Acces la șabloane nelimitate și multe funcții inteligente.
-Gestionăm agențiile de turism online și a canalele de vânzări directe cu un tablou de bord inteligent și avansat. La fel și tarifele, disponibilitatea, meta-căutarea și aplicații terțe preferate, în timp real.
-Control asupra rezervărilor, anulărilor, cunoaștem rata de ocupare și starea camerelor. Exmplu: în sensul stării camerelor există meniu de menaj pentru fiecare echipă.
-Acces la rapoarte în funcție de tip de cazare, țară, venituri/cameră, oaspeți, plăți, care permit luarea deciziilor.
Când lucrurile sunt clare
-Ooo! Arată și sună foarte bine! spune Julie și zâmbește pentru prima oară în ultimele ore. M-ai convins că problemele rezervărilor și timpului se vor rezolva. Ba chiar și a încasărilor și a verificării curățeniei. Sunt dispusă să încercăm platforma.
Dacă am înțeles bine, începem prin a ne construi propiul site web. Acesta trebuie să evidențieze cele mai bune caracteristici ale Hotelului M&G cu șabloane gata de utilizare. Adăugăm apoi un motor de rezervări cu ajutorul căuia obținem rezervări și plăți online. directe. Comunicăm cu turiștii pe toată perioada, de la rezervare la final de sejur prin e-mail automat.
De asemenea, putem oferi clienților pachete, promoții și surprize irezistibile. Avem posibilitatea să gestionăm, să analizăm, interpretăm și valorificăm datele proprii. Ceea ce ne va da ocazia să fim cu un pas înaintea concurenței. Clienții vor avea și ei beneficii: obțin oferte în timp real, fac rezervări instantaneu și camerele disponibile sunt vizibile în timp real.
La final
-Ai înțeles perfect, draga mea! Plarforma HotelRunner este instrumentul ideal pentru a ne crește business ul. Hotelul nostru-M&G- va deveni și mai cunoscut și mai căutat, și mai apreciat. A, ar mai fi ceva, acum mi-am amintit: există și o aplicație online, în Google Play/IOS- punctează Sergiu.
Acum, dacă am căzut de acord, să trecem la acțiune. Abia aștept să văd cum va funcționa! Mai ales că nu mai e mult până la deschiderea sezonului. Dacă ne grăbim, poate o folosim chiar la mini vacanța de Paște.
-Super! Te ocupi tu mai departe? E proiectul și descoperirea ta! Și, dragul meu, consideră că mi-ai făcut cea mai minutată surpriză! De fapt, platforma aceasta a salvat destinul businessului.
Julie și Sergiu se aud discutând detalii despre soluția care îi va scoate din impas. Vocile lor sunt pline de optimism, ba chiar vesele când Mady bate și bagă capul pe ușă. Are nevoie de ajutorul Juliei să descurce o nouă încurcătură creată cu rezervările. Probabil, pentru ultima oară.
Până data viitoare, alegeți inteligent!
Cu drag, MM
Articol înscris în competiția Spring SuperBlog 2023
Sursa foto: HotelIRunner, arhiva personală edit canva
Dacă v-a plăcut ce ați citit, distribuiți și prietenilor. De asemenea, abonați- vă pentru a afla primii noutățile.
S-ar putea să găsiți ceva interesant și aici:
Platforma asta chiar pare mana cereasca pentru hotelieri.
Genul asta de platforme te ajuta mult si cel mai bun aspect este ca economisesti mult timp
De multe ori o aplicatie mica careia nu i-ai da nicio sansa se dovedeste un real ajutor.
Nu știam de această platformă. Pare super!
Multe informații utile cu siguranță ma voi folosi de ele atunci când vom merge în vacanță
Astfel de platforme sunt extrem de utile.
Nu stiam de aceasta platforma, dar pare a fi de un real ajutor